Hvad for en snegl er det?

Alt om snegle
Anna
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 70
Joined: 20 Apr 2013, 12:26
Lokation.: København
Contact:

Re: Hvad for en snegl er det?

Post by Anna »

MortenDAD wrote:Hvis jeg skal vælge mellem at få rykket en tand ud uden bedøvelse og få tårnsnegle i mine akvarier - så vælger jeg det første!
Hver sin fornøjelse;) vil så afgjort hellere have snegle.



User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Hvad for en snegl er det?

Post by Bjarne »

Hvis det går helt galt med de tårnsnegle kan du som sagt bruge sådan en her http://www.akvariebutikken.dk/product/s ... elde-1593/ man kan ikke udrydde dem med den , men man kan holde bestanden nede .
Du kan også komme nogle Sulawesi snegle eller Mysterisnegle i akvarie så vil de konkurrere om føden så der ikke kommer så mange tårnsnegle .



Anna
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 70
Joined: 20 Apr 2013, 12:26
Lokation.: København
Contact:

Re: Hvad for en snegl er det?

Post by Anna »

Bjarne wrote:Hvis det går helt galt med de tårnsnegle kan du som sagt bruge sådan en her http://www.akvariebutikken.dk/product/s ... elde-1593/ man kan ikke udrydde dem med den , men man kan holde bestanden nede .
Du kan også komme nogle Sulawesi snegle eller Mysterisnegle i akvarie så vil de konkurrere om føden så der ikke kommer så mange tårnsnegle .
Jeg har sådan en sneglefælde et eller andet sted, synes dog den var bedre til at fange guppyer - det var dog de helt små snegle jeg forsøgte at tømme lidt ud af på et tidspunkt. Men tak for hjælpen:)



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Hvad for en snegl er det?

Post by caso »

Jeg putter tårnsnegle i ethvert akvarium jeg starter op. De er gode til at sørge for at soil ikke pakker for tæt og sørger dermed for at der til stadighed er flow gennem mit bundfilter. De er også gode til at tage foderrester som rejerne ikke spiser og sørger på den måde for at holde en bedre vandkvalitet. Det er et tegn på overfodring hvis der bliver for mange af dem.


Mvh
Carsten

Anna
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 70
Joined: 20 Apr 2013, 12:26
Lokation.: København
Contact:

Re: Hvad for en snegl er det?

Post by Anna »

caso wrote:Jeg putter tårnsnegle i ethvert akvarium jeg starter op. De er gode til at sørge for at soil ikke pakker for tæt og sørger dermed for at der til stadighed er flow gennem mit bundfilter. De er også gode til at tage foderrester som rejerne ikke spiser og sørger på den måde for at holde en bedre vandkvalitet. Det er et tegn på overfodring hvis der bliver for mange af dem.

Tak for dit input, dejligt med en anden vinkel:)



Post Reply