Columbiansk ph.-snegl og rejer

Alt om snegle
Post Reply
Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Columbiansk ph.-snegl og rejer

Post by Reja »

Jeg har i dag modtaget denne fyr, som efter mange timer endelig er har samlet mod til at komme ud af huset :mrgreen: Som man kan se på billedet stikker der en halv-gennemsigtig ting ud "øverst" på sneglen,som jeg er usikker på, hvad er. Det ligner en form for arm, og den kan blive ret lang. ¨Jeg tænker, om det kunne være en form for fangearm, og derfor bliver jeg lidt bekymret for om den kan finde på at hapse mine amanorejer? Nogen, der kender noget til dette - jeg er ikke den store snegleekspert. Umiddelbart havde jeg forstået, at der ikke var noget problem i at holde snegle og rejer sammen.
Attachments
20120919_230605.jpg
20120919_230605.jpg (152.21 KiB) Viewed 9653 times


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

claus

Re: Columbiansk ph.-snegl og rejer

Post by claus »

Er det ikke bare dens følehorn, mener de er rimelig lange.
Rejer og snegle (perfekt) jo flere jo bedre alså snegle, de tager evt. overskydende foder.



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Columbiansk ph.-snegl og rejer

Post by Reja »

Nej, så skal den i hvert fald have 3 følehorn :) Dimsen, der stikker ud er ikke en direkte del af sneglens krop, hvis man kan sige det sådan. Den kan tage den ud og ind af huset efter behov, og så kan det nærmest klemme den sammen til et rør. Nogle gange kan man slet ikke se den. Det er meget mystisk :mrgreen:


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Columbiansk ph.-snegl og rejer

Post by Reja »

Og jeg er glad for at kunne blive bekræftet i, at det ikke er helt tosset med rejer og snegle sammen.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Columbiansk ph.-snegl og rejer

Post by Jonas »

Hvor stor er sneglen - ligner en ordenlig fætter - eller er billedet blot taget i close op.
Har også en del snegne i mine akvarier - enten posthornsnegne eller tårnsnegle...




Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Columbiansk ph.-snegl og rejer

Post by Reja »

Jonas wrote:Hvor stor er sneglen - ligner en ordenlig fætter - eller er billedet blot taget i close op.
Har også en del snegne i mine akvarier - enten posthornsnegne eller tårnsnegle...
Den er lidt større end en 5'er, men utroligt ineffektiv ift. sin størrelse må jeg konstatere :lol: Mine små posthorn farer rundt, mens den bare ligger og roder rundt. Overvejer dog at flytte den over i et akvarie med grus istedet for sand, da det ser ud til at sætte sig fast på den.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

aganini
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 33
Joined: 21 Oct 2012, 21:22
Lokation.: 3520 Farum

Re: Columbiansk ph.-snegl og rejer

Post by aganini »

Uhaa... Har du anskaffet dig nogen af de columbianske Posthorn??

Hmmm Har selv ynglet meget på dem... De er meget glubske når de vågner op.. De bevæger sig hurtigere end alm posthorn når de kommer igang, men har en tendens til at spise planter... Ret kraftigt.. Har flere gange fået ryddet et 180l... ar dog fundet ud af at de ikke spiser vandpest, og moss... :-)

Har så¨gar set en med en dødguppy stikkende ud af munden... Sjove dyr :-)

Når de yngler kommer der også godt med unger... Det er i applesnail familien..

Men jeg har aldrig set dem med extra fangearme...
Og jeg har aldrig set dem angribe noget som ikke er dødt ;-)



Post Reply