Rejer (Aalborg)

Her kan du oprette købsrelaterede annoncer
Post Reply
Shrimpy
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 5
Joined: 22 Sep 2020, 10:33
Lokation.: Aalborg

Rejer (Aalborg)

Post by Shrimpy »

Søger rejer i Aalborg-området.


Sortvand.dk - Naturlige vandplejemidler og dekorationer. Find os på Facebook og Instagram.

Benjamins61
Site Admin
Site Admin
Posts: 117
Joined: 27 Mar 2017, 21:41
Lokation.: Skagen

Re: Rejer (Aalborg)

Post by Benjamins61 »

Noget specielt du søger? :)



kok68
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 61
Joined: 07 May 2018, 21:56
Lokation.: Aulum vestjylland

Re: Rejer (Aalborg)

Post by kok68 »

Jeg har lidt forskelligt i aulum og kan sende



Shrimpy
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 5
Joined: 22 Sep 2020, 10:33
Lokation.: Aalborg

Re: Rejer (Aalborg)

Post by Shrimpy »

Altså, jeg er ret ny indenfor rejer. Så nogle af de mere enkle? Jeg har holdt akvarie i 25 år men aldrig rejer :-)


Sortvand.dk - Naturlige vandplejemidler og dekorationer. Find os på Facebook og Instagram.

Benjamins61
Site Admin
Site Admin
Posts: 117
Joined: 27 Mar 2017, 21:41
Lokation.: Skagen

Re: Rejer (Aalborg)

Post by Benjamins61 »

Okay. Der kan jeg desværre ikke hjælpe. Så vil jeg anbefale arten neocaridina, de er forholdsvis ret nemme og have med at gøre. De fleste af dem kan gå i almindelig hanevand :)



Shrimpy
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 5
Joined: 22 Sep 2020, 10:33
Lokation.: Aalborg

Re: Rejer (Aalborg)

Post by Shrimpy »

Benjamins61 wrote:
23 Sep 2020, 17:13
Okay. Der kan jeg desværre ikke hjælpe. Så vil jeg anbefale arten neocaridina, de er forholdsvis ret nemme og have med at gøre. De fleste af dem kan gå i almindelig hanevand :)
Tak, for tippet. Det er netop Neocaridina som jeg har overvejet.


Sortvand.dk - Naturlige vandplejemidler og dekorationer. Find os på Facebook og Instagram.

kok68
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 61
Joined: 07 May 2018, 21:56
Lokation.: Aulum vestjylland

Re: Rejer (Aalborg)

Post by kok68 »

Der er mange at vælge imellem neocaridina vil gerne have hanevand, og pH > 7,, hvor mange caridina gerne vil have blødt vand og pH<7, men afhængigt af hvor blødt jeres vand er i Ålborg, så kan nogle caridina varianter godt gå i hanevand.
Her i vestjylland er hanevandet 375-400 Us, det har jeg haft flere varianter af caridinaer på
🤗



Shrimpy
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 5
Joined: 22 Sep 2020, 10:33
Lokation.: Aalborg

Re: Rejer (Aalborg)

Post by Shrimpy »

kok68 wrote:
23 Sep 2020, 23:08
Der er mange at vælge imellem neocaridina vil gerne have hanevand, og pH > 7,, hvor mange caridina gerne vil have blødt vand og pH<7, men afhængigt af hvor blødt jeres vand er i Ålborg, så kan nogle caridina varianter godt gå i hanevand.
Her i vestjylland er hanevandet 375-400 Us, det har jeg haft flere varianter af caridinaer på
🤗
Vandet er ret hårdt. Kan ikke huske den sidste måling - men google fortæller mig at det er 12-18 dH. Så det må blive Neocaridina :)

Men tak.


Sortvand.dk - Naturlige vandplejemidler og dekorationer. Find os på Facebook og Instagram.

Post Reply