Ny på siden "HEJ"

Fortæl lidt om dig selv og hvad du har af rejer, snegle m.v.
Post Reply
Mette/Korsør
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 6
Joined: 02 Feb 2015, 14:47

Ny på siden "HEJ"

Post by Mette/Korsør »

Ja, jeg opdagede så lige lidt tilfældigt dette forums eksistens i går :shock: :D
Jeg er 47 år, og jeg har gennem årene haft akv.fisk (selskabs akv.) i mange afskygninger og størrelser..
Så har jeg holdt en pause på et par år, dvs. jeg har haft 2 stk. 19 l. nano kørende med en kampfisk i hvert samt lidt snegle og rejer..
Efter flytning i august, restaurering af hus mm er der nu igen tid og lyst til at give de to små akv. lidt ekstra opmærksomhed..
Jeg har ca én håndfuld Amano rejer, én håndfuld Cherry rejer m yngel og lidt Crystal Red Shrimp?? Tror jeg :roll:
Det var faktisk i forbindelse med at jeg nu har fået mig et 54 l. som jeg er ved at planlægge hvad jeg skal stille op med, at jeg så en der havde blå rejer hvilket jeg blev meget betaget af og de blå rejer have så krydset med nogen andre og det var der kommet de smukkeste rejer ud af :P
Jeg har forstået at nogen syntes det IKKE er i orden at krydse på den måde, men ja jeg blev tændt :idea:
Så nu er jeg i gang med at finde ud af hvilke rejer jeg skal have, samt hvilke fisk og lige nu er jeg ved at overbevise manden min om at de 54 l skal hænge på væggen for enden af vores spisebord :)
Ellers kan jeg fortælle at jeg er "barnløs" af egen vilje, min mand har dog to døtre fra tidligere forhold på 15 og 17 år.
Jeg er førtidspensionist pga sclerose og har så også lige for bare to år siden fået diagnosen borderline..
Ud over min interesse for akv.hold så har jeg 4 hunde og en isænder hest, som dog er opstaldet ude.. Her i foråret skal vi holde høns..
Last edited by Mette/Korsør on 03 Feb 2015, 08:49, edited 2 times in total.



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Ny på siden "HEJ"

Post by caso »

Hej Mette.
Velkommen til.
Kryds af forskellige rejer er ganske udbredt. Selvfølgelig kan man diskutere det etiske i det, men generelt bliver man på ingen måde kritiseret for at gøre det her. Rigtig mange her på siden forsøger sig/ har forsøgt sig med det.

Jeg håber at du finder det du søger, her på siden. Ellers spørg. Hellere en gang for meget end en gang for lidt. Og husk: vi er altid vilde med at se billeder af rejer. :)


Mvh
Carsten

kylmann
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 326
Joined: 23 Mar 2014, 21:13
Lokation.: Køge

Re: Ny på siden "HEJ"

Post by kylmann »

Hej Mette,

Velkommen til.. :)

Og ja, Bare spørg løs hvis det er..



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Ny på siden "HEJ"

Post by monjak2444 »

hej mette og velkommen til rejeforum :) vi hygger med os rejehobbyen og jeg synes altid det er spændene med mix rejer for det er somregel sådan der kommer nye rejer til hobbyen og altid spændene at følge :)

og lig endelig video eller billeder op her på forummet det kan vi go li :D og spørg endelig vis der er noget vi kan hjælpe dig med :D


mvh

Deniz

Post Reply