Hej til alle

Fortæl lidt om dig selv og hvad du har af rejer, snegle m.v.
Post Reply
SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Hej til alle

Post by SusSkovgaard »

Nåh...nu må jeg vel hellere fortælle lidt om mig selv. :)

Jeg er en kvinde fra 1981 med hang til vand, masser af vand, Jeg har haft akvarie siden jeg var ca 13 og er normalt ikke til at rive ud af en god dyreforretning, kan spenderer flere timer sådan et sted hvis jeg får lov og pengepungen kan holde til det.

Jeg spender over en bred ramme fra 800 l til små 5,5 l fra den store frontosa cichlide til den lille blue bee reje.

Jeg er kendt i familien som hende med de grønne fingre, jeg kan holde liv i hvad som helst og gør det også, overtager tit andres halvdøde orkideér osv. og har ca 250 Orkideér og en hele del Hoya og andre spændende stueplanter. ( det tager ca hver lørdag ( 10-15) at fodre dem alle ;) )

Jeg er som ´nogen har opdaget katte opdrætter ( nej ikke avler) ;) har måske 2-3 kuld om året er registreret osv og gør det efter bogen uden undtagelser og kun fordi jeg elsker at bringe nyt liv til verden og elsker bare kattekillinger, kan slet slet ikke få nok af de små pelsede sjæle der ser mig som deres to benede mor efter ret kort tid. Det bruger jeg enormt meget tid på, også udstillinger har vi været en del på og også hevet et par titler og nomineringer osv med hjem men jeg holder pt en pause fra den kradsene katteverden. Ud over det er jeg mor til 2 dejlgie drenge fra 2004 og 2005, er gift med Sune ( min mand he he) og har 2 dejlige Alaskan Malamute Nanok og Kuuna. jeg er selvstændig i eget firma og siger som regel min mening, dog kun hvis jeg har noget pænt at sige :)

Rejerne kom ind i mit liv for ca 2 år siden da jeg helt tilfældigt fik nogen helt blege RCS med hjem i posen da jeg skulle have nogle røde neon, men som med alle andre ting der fanger min interesse læser og læser og læser jeg og suger til mig alt hvad jeg kan og finder hurtigt ud af hvordan det hænger sammen. Så nu er jeg den lykkelige ejer af en lille rejereol der pt tæller 6 akvarier på ca 45 l 2 delt i 3, 2 delt i 2 og 2 hele, de huser lidt forskelligt

Blue Jelly
Jellow Neon
Blue Bee
Black Bee
Red Bee
Blue og Black Tiger OE
Taiwan Mishlinger
og selvfølgelig ;) RCS
nåh ja jeg har også CPO krebs de er sjove.

Mit store ønske er den fantastiske blå og hvide King Kong reje wow.

Pt har jeg fået yngel på alle mine rejer på nær mine crystaller og mine mischlinger men der er æg :D Så jeg er rigtigt spændt. Man møder hele tiden udfordringer ved sit rejehold og det holder mig vågen og på. Og jeg elsker at komme her på rejeforum og læse og suge til mig og også dele ud hvis jeg syns jeg har noget at dele af :)

Generalt er jeg en mild person der har hang til dyr og søde mennesker og grønne ting med liv i. Sætter pris på naturen og passer på den så vidt som muligt.


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Hej til alle

Post by Jonas »

SusSkovgaard wrote: Pt har jeg fået yngel på alle mine rejer på nær mine crystaller og mine mischlinger men der er æg :D Så jeg er rigtigt spændt.
Ja - det skal blive spændende at se, hvad der kommer ud af dine C-SKY mischlinge. Forhåbentlig en god håndfuld Taiwaner :)



BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Hej til alle

Post by BoeBoe »

Dejligt at se din beskrivelse af dig selv..

Man kan altså godt få lidt rejefeber, lissom man kan få kattefeber, lol
Er også opdrætter af katte.
Har iøvrigt også lidt fiske/akvariebilleder liggende på hjemmesiden.

ShaggyTail



SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Re: Hej til alle

Post by SusSkovgaard »

BoeBoe wrote:Dejligt at se din beskrivelse af dig selv..

Man kan altså godt få lidt rejefeber, lissom man kan få kattefeber, lol
Er også opdrætter af katte.
Har iøvrigt også lidt fiske/akvariebilleder liggende på hjemmesiden.

ShaggyTail
Hi Hi det havde jeg slet ikke set.

WOW for nogle flotte misser i har :P <3 og sikke kampfisk gid jeg kunne finde ud af det jeg er helt tosset med crowntail uf .

Syns godt om den beskrivelse under jeres kampfiske side...tsk tsk :lol:

prøv at se min hvide dreng : www.snowangels.dk ( siden er ikke opdateret et stykke tid holder pause med killinger)


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Hej til alle

Post by BoeBoe »

Han ser rigtig fin ud, din hvide dreng..
Vi ser jo ofte nogle MCO katte, da Jungleman er vores venner.

Vores lille eventyr med kampfisk var en sjov tid, vi havde 3 lange hylder ude på toilettet, med box ved box på alle hylderne, *gg
Rie, min kone og jeg har hver især haft akvarie i mange år, og løb så sammen i 1999, så det fortsatte vi selvfølgelig med.

Vi har også en hvid NFO, han er ikke kommet på hjemmesiden endnu, men vi forventer os da en hel del af ham, han er også rigtig smuk. Stadig ungdyr, eller først lige blevet ungdyr.

Nu røg den så pludseligt over på rejer, hvilket da er meget spændende, men nu skal vi jo først lige rigtig igang.
Der kommer bundlag i næste uge, samt et osmose anlæg, ms måler og noget foder samt den der GH+...
Så er der vist nok til at styre det i starten. planter har vi en del af, og noget mos, kan godt bruge noget mere, men så skal det være noget lidt mere speciel mos...



SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Re: Hej til alle

Post by SusSkovgaard »

BoeBoe wrote:Han ser rigtig fin ud, din hvide dreng..
Vi ser jo ofte nogle MCO katte, da Jungleman er vores venner.

Vores lille eventyr med kampfisk var en sjov tid, vi havde 3 lange hylder ude på toilettet, med box ved box på alle hylderne, *gg
Rie, min kone og jeg har hver især haft akvarie i mange år, og løb så sammen i 1999, så det fortsatte vi selvfølgelig med.

Vi har også en hvid NFO, han er ikke kommet på hjemmesiden endnu, men vi forventer os da en hel del af ham, han er også rigtig smuk. Stadig ungdyr, eller først lige blevet ungdyr.

Nu røg den så pludseligt over på rejer, hvilket da er meget spændende, men nu skal vi jo først lige rigtig igang.
Der kommer bundlag i næste uge, samt et osmose anlæg, ms måler og noget foder samt den der GH+...
Så er der vist nok til at styre det i starten. planter har vi en del af, og noget mos, kan godt bruge noget mere, men så skal det være noget lidt mere speciel mos...

Mange tak :)

Det må være dejligt at kunne dele denne fantastiske hoppy sammen :) Jeg er sådan lidt alene om den herhjemme der blir da sagt neeej hvor godt eller ihhh hvor er den flot osv. men egentligt interesse tja det er vel som jeg har det med biler :lol:

Jeg vil da kigge ind engang imellem efter jeres hvide dreng, jeg er helt tosset med hvide katte :P Kan godt blive en lille bitte smule farveblind når det er.
Jeg kender godt til Jungleman hvilken MCO opdrætter gør ikke det ^^ de laver nogle flotte flotte misser.

Det lyder da super med jeres bestilling hvor har i lavet denne henne om man må spørge ? :)

Jeg kan da nok godt undvære lidt påfugle, weeping, flame og chrismas mos...det gror som ukrudt herhjemme :)


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Hej til alle

Post by Jonas »

Lang tid siden at du har været aktiv...holder du stadig rejer? Sket noget spændende i dine akvarier?



Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Hej til alle

Post by Nissehulen »

Hej Sus.
Mange spændene rejer du har gang i der.
mvh
<:


I love shrimps
NISSEN

Post Reply