Hej til jer alle:)

Fortæl lidt om dig selv og hvad du har af rejer, snegle m.v.
Post Reply
Anna
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 70
Joined: 20 Apr 2013, 12:26
Lokation.: København
Contact:

Hej til jer alle:)

Post by Anna »

Hejsa

Jeg hedder Anna og jeg har for nogle år siden haft rejer, men holdt så en pause til i fredags, hvor jeg hentede 4 kirsebærrejer og 6 blue jelly. De går i hver deres akvarie, og efter at have set hvor flot der var hos de to jeg besøgte, så er jeg meget lun på flere rejebaljer, og gerne med et smartere setup end det jeg har nu (startersæt). Så jeg kigger løs på nettet for inspiration og ikke mindst viden om hvordan og hvorledes man kan gøre.
Udover rejerne har jeg lidt guppyer og otocinclus som går sammen i et trejde akvarie. Har ialt fire akvarier, hvoraf det ene er tomt. De er på 54, 30 og 2 x 19 l.

Jeg har holdt dyr i mange år, og har opdrættet diverse gnavere. Jeg har både marsvin, ørkenrotter, fugle og kaniner.

Min helt store interesse med dyrene og avlen har altid været farvegenetikken, hvilket bestemt også er et emne der tiltrækker mig ved rejerne, men synes det er svært at finde noget om det (fx hvad farve der kommer ved krydsning af to forskellige farver - inden for samme art).

Der kommer sikkert spørgsmål hen af vejen:)

Mvh
Anna



User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Hej til jer alle:)

Post by buller42 »

Hej Anna

Stort velkommen til rejeforum, håber du finder en masse gode ting som du kan bruge :)



claus

Re: Hej til jer alle:)

Post by claus »

Hej Anna

Velkommen tilbage til hobbyen.



BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Hej til jer alle:)

Post by BoeBoe »

Starter sæt er ikke så galt endda, det er en fin størrelse, med plads nok til rejer.
Hvis jeg skulle sætte flere op, bliver det sikkert starter sæt, da det er ret billigt at komme igang med.
Og så er det jo rimelig nemt at sætte i reol.



SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Re: Hej til jer alle:)

Post by SusSkovgaard »

Hej Anna

Velkommen til :)

Dejligt med endnu et hunkøn på rejeforum :D

Det er nogle skønne rejer du har, dem har jeg også.

Glæder mig til at høre og se mere til dit comeback.


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

Post Reply