Atya Gabonensis

Andre rejearter
User avatar
Christel
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 17 Oct 2012, 18:36
Lokation.: Fyn

Atya Gabonensis

Post by Christel »

Leder pt. efter en håndfuld af disse dejlige rejer, som jeg tidligere har haft stor fornøjelse af. Jeg havde to, og de levede i ca. tre år og blev næsten 10 cm lange. Det pudsige var at den ene udviklede sig til at blive flot blå, og den anden rød. I starten var de grålige.

Image
Image

Jeg har nu indrettet akvariet med en stor rummelig hule med god vandgennemstrømning, da det er min erfaring at de gerne vil sidde sådan et sted, og jeg glæder mig til at se 5 på række :mrgreen:
Hvis I fornyligt har set dem hos en forhandler på Fyn, vil jeg meget gerne vide hvor!

Har set at de har set dem hos rendo-shrimp.de, men jeg føler mig ikke helt sikker ved at få dem sendt, hvis det kan undgås.



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Atya Gabonensis

Post by Reja »

Ville købe dem herhjemme og ikke bestille fra Tyskland. Jeg har bestilt 2 gange fra Tyskland. Den ene gang hos Rendo (se eventuelt den tråd jeg har lavet om dem herinde). Lad mig bare sige det sådan, at jeg ALDRIG bestiller igen fra noget tysk firma. Sjældent har jeg oplevet så ringe service. Jeg ville virkelig ønske, jeg kunne sige noget mere positivt, men det kan jeg ikke, og jeg synes ikke andre reje-elskere skal udsættes for det samme som jeg har prøvet.

Måske kan du få en af de fynske forhandlere til at bestille dem hjem. Jeg har i hvert fald ikke set dem i de fynske forretninger jeg har besøgt.
Ellers hvis du kommer til Kbh., så har Neonfisken i Brønshøj dem.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

User avatar
Christel
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 17 Oct 2012, 18:36
Lokation.: Fyn

Re: Atya Gabonensis

Post by Christel »

Tak for svar! Jeg har læst din tråd om Rendo, og ja, det skal man nok kun gøre i nødstilfælde...

Jeg kommer desværre ikke til hovedstaden indenfor overskuelig fremtid, men jeg har spurgt mig for i Fyns Akvarie Centrum, og der mener de at det er sæsonbestemt hvornår de kan få dem, men jeg må jo bare være tålmodig.

De to, jeg havde før, var i øvrigt købt hos Plantorama, og selv om man af og til hører om dårlige erfaringer derfra, har jeg nu altid været heldig med det, jeg har købt der (undtagen nogle fodermus, men det er en anden historie ;) )



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Atya Gabonensis

Post by Reja »

Okay. Prøv at ringe rundt hos de forskellige forhandlerere og hør, om de ikke kan få dem et eller andet sted.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Atya Gabonensis

Post by caso »

Jeg har handlet ved http://www.fraku-aquaristik.de flere gange.

Kan kun anbefale dem. God kontakt. Hurtig ekspedition. Alt levende ved ankomst. Jeg kan kun anbefale dem, hvilket jeg har gjort flere stedet på forum.


Mvh
Carsten

User avatar
Christel
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 68
Joined: 17 Oct 2012, 18:36
Lokation.: Fyn

Re: Atya Gabonensis

Post by Christel »

Tak for link! Jeg blev da helt forelsket i de der microkrabber :mrgreen:



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Atya Gabonensis

Post by caso »

De er også ganske fine. Jeg har 10 stykker. Gemmer dig det meste af tiden, og er desværre ikke opdrættet i fangeskab endnu.

Købt ved fraku, naturligvis.


Mvh
Carsten

Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Atya Gabonensis

Post by Reja »

caso wrote:Jeg har handlet ved http://www.fraku-aquaristik.de flere gange.

Kan kun anbefale dem. God kontakt. Hurtig ekspedition. Alt levende ved ankomst. Jeg kan kun anbefale dem, hvilket jeg har gjort flere stedet på forum.
Jeg ville også super gerne handle med dem, da der netop er blevet sagt god herinde fra, og jeg selv har talt med dem over mail, men de tager ikke paypal :( Så Tysklandshandel er droppet her.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Atya Gabonensis

Post by Reja »

Christel wrote:Tak for link! Jeg blev da helt forelsket i de der microkrabber :mrgreen:
Samme her. Jeg har faktisk bestilt dem, da jeg bestilte fra Tyskland denne gang. Der er dog intet kommet frem, og nu venter jeg på at få mine penge tilbage fra Paypal. Er så ærgelig over, at jeg ikke har fået dem.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

d9ha
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 372
Joined: 03 Nov 2011, 14:14
Lokation.: Esbjerg

Re: Atya Gabonensis

Post by d9ha »

Frank Kulich (Fraku Aquaristic) er absolut seriøs, ham kan man stole på.
Jeg har også rigtigt gode erfaringer med Jürgen Gerhard (Cuxgarnelen).

Kan klart anbefale de to, hvis man skal have noget hjem fra Tyskland.


Mvh
Henrik

Post Reply