Rejereol lavet ud af reol fra Bauhaus

Vis eller få hjælp til dine "gør det selv" projekter.
Gotti
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 111
Joined: 20 Jun 2014, 00:35
Lokation.: Silkeborg

Re: Rejereol lavet ud af reol fra Bauhaus

Post by Gotti »

Det ser super ud!

Jeg skal også ha´Tropeakvarie til at lave et til mig 50x40x25. Hvilken størrelse fik du dine i?
Hvilke rejer skal du så putte i de fine baljer?



Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Rejereol lavet ud af reol fra Bauhaus

Post by Smedn »

Det er 25L med mål 40x25x25. Han lavede 4 af dem på en uge, og kan sikkert gøre det hurtigere hvis man spørg :-)

Der er taiwan i det ene, hvor jeg vil satse på blå/sort farver.
Nummer 2 er mischlings.
Det lille foroven er der en god potion TiBee's som jeg vil prøve at kombinere med Red Ruby i det ene nye akvarie og blue bolt i det andet. Det er ihvertfald planen ;) Har bb yngel, men kommer til at mangle et par ekstra red ruby's.. Må jo se om jeg falder over nogen på et tidspunkt, har kun 2 selv. Kunne være fint hvis de gad lave nogle ruby unger, men indtil videre er der ikke kommet nogle ud af dem.

Der kom lige en blå baggrund på også.
Attachments
IMG_0658 (938x1280).jpg
IMG_0658 (938x1280).jpg (502.74 KiB) Viewed 8409 times



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Rejereol lavet ud af reol fra Bauhaus

Post by Rejekællingen ;-) »

Ser godt ud :)

Det klart pænere end når den er basic. Jeg er inspireret! :D

Hvad måtte du slippe for at lave reol/lys sådan? :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Rejereol lavet ud af reol fra Bauhaus

Post by Smedn »

Selve reolen kostede 250,- men det koster da lidt at shine den op :)

Folien på hylderne kostede 50,- per rulle, og der går 1 rulle per hylle (hvis de skal have på begge sider).
Kantlisterne mener jeg kostede 70,- stykket, der er brugt 4. Det der er skåret af, er brugt til at lave lys ud af.
Lys er 70,- per skinne. 1styk kan egentlig godt lyse 2x 25L akvarier op. Jeg har brugt 2, så er der massere af lys og har ingen alge problemer. Strømforsyningen koster 50-100,- Det er købt på http://www.hpreptiles.dk/reptiltilbehoe ... ?limit=100

Så omkring 600kr for reolen og har lys for 300kr.



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Rejereol lavet ud af reol fra Bauhaus

Post by Rejekællingen ;-) »

Smedn wrote:Selve reolen kostede 250,- men det koster da lidt at shine den op :)

Folien på hylderne kostede 50,- per rulle, og der går 1 rulle per hylle (hvis de skal have på begge sider).
Kantlisterne mener jeg kostede 70,- stykket, der er brugt 4. Det der er skåret af, er brugt til at lave lys ud af.
Lys er 70,- per skinne. 1styk kan egentlig godt lyse 2x 25L akvarier op. Jeg har brugt 2, så er der massere af lys og har ingen alge problemer. Strømforsyningen koster 50-100,- Det er købt på http://www.hpreptiles.dk/reptiltilbehoe ... ?limit=100

Så omkring 600kr for reolen og har lys for 300kr.
Okai. Det er jo alligevel en slat. Men til gengæld bliver den også pænere! :) Jeg har desværre ikke kompetencerne til at bygge min egen flotte reol.


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Rejereol lavet ud af reol fra Bauhaus

Post by Smedn »

Der er nu ikke noget svært ved det. Det er bare en tur i Silvan, og finde ting du kan bruge! Det eneste værktøj der er brugt, var til at cutte lidt af højden (ikke nødvendigt, hvis du har plads), resten er lige til :)



Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Rejereol lavet ud af reol fra Bauhaus

Post by Rejekællingen ;-) »

Smedn wrote:Der er nu ikke noget svært ved det. Det er bare en tur i Silvan, og finde ting du kan bruge! Det eneste værktøj der er brugt, var til at cutte lidt af højden (ikke nødvendigt, hvis du har plads), resten er lige til :)
Jeps. Tror godt jeg kan bikse noget sammen a la din. Men at bygge den for bunden så den bliver klasse det har jeg ikke forstand på :? Synes din er et rigtig godt bud på hvordan en reol fra Bauhaus kan blive fin :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Post Reply