Ny akvariereol

Vis eller få hjælp til dine "gør det selv" projekter.
User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

Lars wrote: Hvorfor bygger du ikke en selv, i f.eks reglar. Det er rimeligt billigt, og holder som bare fa´en. Man kan sagtens lave en rigtig flot reol på den måde.. :)

Jeg har f.eks. selv lavet 2 reoler af 22 mm gulvplader. De er med låger og hele svineriet, og al teknik er gemt væk. Skal snart bygge en mere til min kone, da hun vil igang med sine kampfisk igen.
1. Den bliver ikke godkendt af sheriffen her i hjemmet.
2. Mine færdigheder som tømrer ligger nok ikke helt på niveau til at jeg kan blive tilfreds med det selv.
3. Den bliver akkurat lige for bred til at døren bag/ved siden af kan åbne.
4. Den bliver ikke godkendt af sheriffen her i hjemmet.


Fiskerne
Kenn

User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Ny akvariereol

Post by Henrik_Hundslev »



MVH Henrik
Rejenørd wannabe

User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

God idé !! Tror jeg vil holde lidt øje med brugtmarkedet. Så dukker der nok noget brugbart op i vores område.


Fiskerne
Kenn

Stræde
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 26
Joined: 04 Oct 2011, 01:15

Re: Ny akvariereol

Post by Stræde »

Husker en gammel melodi "I shot the Sheriff" ku være den sku spilles på højt lydniveau.



User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

Stræde wrote:Husker en gammel melodi "I shot the Sheriff" ku være den sku spilles på højt lydniveau.
Shhh :D

Jeg forsøger at sælge lidt ud af diverse ting som kan undværes. Der kommer en i aften og henter 3 L144 maller. Så er der 300,- hjemme. og 600,- retur fra den anden reol.

Men som tidligere foreslået af Henrik Hundslev, så holder jeg lige øje med brugtmarkedet.


Fiskerne
Kenn

User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

Jeg har kontaktet en på DBA som har en del reoler. Han siger at jeg skal komme forbi og se på det, så finder vi en løsning. Han oplyser også at han selv importerer et andet alu-byggesystem til en meget lavere pris. Jeg har forespurgt på yderligere oplysninger om det, og venter nu spændt :)


Fiskerne
Kenn

User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Ny akvariereol

Post by Henrik_Hundslev »

Fiskerne wrote:Jeg har kontaktet en på DBA som har en del reoler. Han siger at jeg skal komme forbi og se på det, så finder vi en løsning. Han oplyser også at han selv importerer et andet alu-byggesystem til en meget lavere pris. Jeg har forespurgt på yderligere oplysninger om det, og venter nu spændt :)
Det lyder da super......


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

Det system han henviser til er slet ikke lige så kraftigt og solidt som Porsa. Har desværre ikke fundet ud af prisniveauet på hans brugte Porsa. Februar og Marts måned er vores dyreste måneder, så det står lidt i bero.

Men det kan næsten ikke beskrives hvor meget jeg glæder mig til at få rejeakvarierne op at køre. Overvejer faktisk at sætte et par af dem igang når jeg får dem hjem fra Aquabase, så må de stå på gulvet for at indkøre. Så kan jeg jo bare pumpe vandet over i en spand/dunk når det skal sættes op i reolen. Så bliver ventetiden da brugt fornuftigt. Der er indkøbt bundlag og bundfilter til 2 halve akvarier, men jeg overvejer seriøst at få fat i noget osmosevand+Bee shrimp mineral for at give Krystaller og tiger-rejerne de bedste forhold ;)

Lyset er iøvrigt også klaret, idet vi købte Porsa LED med fra ham der havde akvarierne.


Fiskerne
Kenn

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Ny akvariereol

Post by Jonas »

Bliver spændende at se dit setup, når det når så langt...
Tålmodighed er tit en dyd i denne verden...kan være svært at vente 8-)



User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

Vi har gået og syslet lidt med reol herhjemme i weekenden samt idag. Vi mangler en del endnu, men det bygynder så småt at tage form. Vil lige dele det med jer andre :)

Forbruget er ganske beskedent. 7,6W pumper, og 9,6W lys. svarende til 0,3KWh/døgn ved 12 timers lys daglig.

Sådan ser reolen ud indtil videre. Det er så meningen at der skal bygges videre op, så der kommer 2 akvarier mere på samt en top.
Reolen som den ser ud nu
Reolen som den ser ud nu
IMAG1206.jpg (150.13 KiB) Viewed 12147 times
Fruens side af reolen. 3xHMF med hjemmelavede luftrør
Littas side
Littas side
IMAG1205.jpg (200.17 KiB) Viewed 12147 times
Min side af reolen. bundfilter og skumfilter i rejeakvarierne. HMF i den ene af de nederste, den anden i bunden mangler endnu filter.
Kenns side
Kenns side
IMAG1204.jpg (177.4 KiB) Viewed 12147 times
Et billede mere af den eneste rejebalje der er indtil videre. (Det andet af mit bliver lavet om når vi får bygget top på).
Rejebaljen
Rejebaljen
IMAG1197.jpg (85.87 KiB) Viewed 12147 times


Fiskerne
Kenn

Post Reply