Ny akvariereol

Vis eller få hjælp til dine "gør det selv" projekter.
User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

Jonas wrote:Kribensis har jeg også haft rigtig mange gange. Det er virkelig fedt at se, når hunnen danser for hannen. Sikke farver de kan få. Napper guramierne ikke kribensisungerne - hannen kan vil ikke holde dem alle borte?
Jeg tror hun er steril ;) Ihvertfald har der ikke været yngel her, og ej heller i det 54L. vi placerede dem i 1 mds tid, fordi vi var sikre på at den næsten var i hus. Men yngledragt/dans er der hele tiden.Og ja, det er rigtigt flot, især hendes bug, og hans hale.

Der er INGEN der nærmer sig hans territorie. Ihvertfald ikke uden at få en guidet tur rundt i hele baljen :D


Fiskerne
Kenn

KrisA
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 113
Joined: 10 Nov 2011, 18:06

Re: Ny akvariereol

Post by KrisA »

Hvordan går det med reolen?



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Ny akvariereol

Post by Reja »

(Helt off topic.) Efter billedet af de store hunde, så giver denne tråd mig lyst til at poste et billede af mine chihuahuaer foran akvariet :lol:


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

KrisA wrote:Hvordan går det med reolen?
Beklager det sene svar, pga. problemer med min mail har jeg ikke set at der var skrevet i denne tråd.

Som skrevet andetsteds er exen og jeg gået fra hinanden og jeg har også fået et meget tidskrævende arbejde som har gjort at der ikke har været levnet meget tid til akvarierne.

Jeg har flyttet reolen her til mit eget hus, men der er desværre gået en del rejer til inden da, så der er ikke så stort udvalg længere.

LED lyset er ok til opdræt, men egner sig ikke til planter, og gir ikke meget lys til når man skal se på de små kræ :) Jeg købte et dobbelt T5 vådrumsarmatur og har lagt over den ene række. Hold da op en forskel det gør, men så er der altså også et helt andet forbrug. Jeg regner med at købe to armaturer mere, og så skal jeg have lavet skydelåger til reolen i løbet af vinteren.


Fiskerne
Kenn

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Ny akvariereol

Post by Jonas »

Hej Kenn,
Godt at høre, at du så småt er ved at komme igang igem med hobbyen.



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Ny akvariereol

Post by caso »

Pas på med for mange rør. Det giver et fint lys, men de kan godt producere ret meget varme. Det kommer jo også en del an på hvor i huset dit rum ligger. Er det kælder, giver det nok ingen problemer. Jeg satte i foråret 2 T8 armaturer op i min reol. Det har hævet temperaturen markant. I sommers var det direkte et problem, selvom rummet er østvendt, kunne temperaturen i de øverste akvarier godt komme op på 28 grader. Det enda med vindue på klem døgnet rundt, ingen dækglas og låger i reolen åben.

Min plan her ven over vinteren er at skifte rør ud med LED. Der må så bare nogen stykker til for at give lys nok.


Mvh
Carsten

User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

Jonas wrote:Hej Kenn,
Godt at høre, at du så småt er ved at komme igang igem med hobbyen.
Jeg glæder mig faktisk til at få gjort lidt mere ud af det, og jeg må tilstå at jeg bliver lidt fristet af dine annoncer herinde. Bare ærgerligt at der er en bro imellem os. smider dig lige en privat besked.


Fiskerne
Kenn

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Ny akvariereol

Post by Jonas »

Hej Kenn,
Hvor meget lys giver disse dobbelt T5 vådrumsarmaturer?
Kan du evt. taget et par billeder af dem i auktion over akvarierne...
Altid godt med et par vinterprojekter...overvejer selv om man skulle sætte en lille reol op mere til et par opdrætsakvarier en dags tid, hvor konen ikke er hjemme...
Du er altid velkommen til at kontakte mig via PB.



User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Ny akvariereol

Post by Fiskerne »

Jonas wrote:Hej Kenn,
Hvor meget lys giver disse dobbelt T5 vådrumsarmaturer?
Kan du evt. taget et par billeder af dem i auktion over akvarierne...
Altid godt med et par vinterprojekter...overvejer selv om man skulle sætte en lille reol op mere til et par opdrætsakvarier en dags tid, hvor konen ikke er hjemme...
Du er altid velkommen til at kontakte mig via PB.
Jeg har kun de alm. 827 rør i som giver pisgult lys ;) Men der er godt knald på og jeg skal have skiftet det ene til 865 på et tidspunkt.

Akvarierne trænger til en ordentlig overhaling, men du kan tydeligt se forskellen på billedet herunder.

Og jeg kontakter dig i PB på et tidspunkt ang køb af lidt rejer, men venter lige til jeg har fået overstået 3 ugers rejse til lidt varmere omgivelser ;)
Lys i reolen
Lys i reolen
Lys.jpeg (202.34 KiB) Viewed 10326 times


Fiskerne
Kenn

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Ny akvariereol

Post by Jonas »

Fiskerne wrote:
Jonas wrote:Hej Kenn,
Hvor meget lys giver disse dobbelt T5 vådrumsarmaturer?
Kan du evt. taget et par billeder af dem i auktion over akvarierne...
Altid godt med et par vinterprojekter...overvejer selv om man skulle sætte en lille reol op mere til et par opdrætsakvarier en dags tid, hvor konen ikke er hjemme...
Du er altid velkommen til at kontakte mig via PB.
Jeg har kun de alm. 827 rør i som giver pisgult lys ;) Men der er godt knald på og jeg skal have skiftet det ene til 865 på et tidspunkt.

Akvarierne trænger til en ordentlig overhaling, men du kan tydeligt se forskellen på billedet herunder.

Og jeg kontakter dig i PB på et tidspunkt ang køb af lidt rejer, men venter lige til jeg har fået overstået 3 ugers rejse til lidt varmere omgivelser ;)
Lys.jpeg
Det skal du være velkommen til.....3 ugers rejse til varme omgivelser....det lyder da godt nok behageligt !!!
Ser ud til at give godt med lys..."pisgult" eller ej ;)



Post Reply