Rejereol

Vis eller få hjælp til dine "gør det selv" projekter.
Post Reply
User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Rejereol

Post by Jonas »

Mangler man inspiration til en fornuftig overkommelig rejereol, så er her et tysk bud på, hvordan det kan udføres...
Vupti og 12 x 25L er på plads :-)

http://garnihome.de/regal.html



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Rejereol

Post by monjak2444 »

sådan sætter man hurtigt en rejereol op :) er der nogen der ved om de filtre han bruger om de er noget værd.


mvh

Deniz

claus

Re: Rejereol

Post by claus »

Det er kanon filtre lige som elefant fødder, de larmer bare ikke nær så meget.



User avatar
buller42
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 258
Joined: 02 Oct 2011, 16:51
Lokation.: Ballerup/Sjælland
Contact:

Re: Rejereol

Post by buller42 »

Jeg har prøver et par stykker af dem og den første virkede ikke, da luften blev smidt ud gennem filter svampen, så den blev byttet, og efter at jeg havde brugt den nye et par uger, blev den hevet op igen, da jeg syntes den havde en dårlig effekt, så jeg er ski ikke særlig begejstret for dem



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Rejereol

Post by monjak2444 »

er det pågrund af filtermatrialet eller teknikken der ikke du ? dem holder jeg mig fra :)


mvh

Deniz

gizzer2003
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 4
Joined: 08 Mar 2013, 22:10
Lokation.: Horsens

Re: Rejereol

Post by gizzer2003 »

Det er i samme stil som vi er ved at sætte op, vores er bare med 9 stk 32l akvarier lavet på mål ved tropeakvarier så de passer perfekt til reolen.
vi har også fået lavet glaslister i det ene hjørne af hver akvarie da vi vil køre med hmf hjørnefilter med tjekkiske stigrør der er næsten helt lydløse.
vi mangler bare at få leveret luftpumpen til reolen samt få hentet led lyslister..
så weekenden står på opstilling af reol og indretning af akvarier..


Det kan aldrig gå værre end galt..
Vh Jack

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Rejereol

Post by monjak2444 »

gizzer2003 wrote:Det er i samme stil som vi er ved at sætte op, vores er bare med 9 stk 32l akvarier lavet på mål ved tropeakvarier så de passer perfekt til reolen.
vi har også fået lavet glaslister i det ene hjørne af hver akvarie da vi vil køre med hmf hjørnefilter med tjekkiske stigrør der er næsten helt lydløse.
vi mangler bare at få leveret luftpumpen til reolen samt få hentet led lyslister..
så weekenden står på opstilling af reol og indretning af akvarier..
har du fået din reol op og køre og vilke rejer skal du holde,og vis du har billeder eller video så vi kan se dit setup :)


mvh

Deniz

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Rejereol

Post by Smedn »

De har belagt træpladerne med Resopal, er der nogen der har et godt bud på, hvad man kan købe her hjemme som minder om det?



Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Rejereol

Post by Smedn »

Gerne noget folie agtigt. Er det folie i byggemarkederne vandfast?



Post Reply