Nyt hjørne filter

Vis eller få hjælp til dine "gør det selv" projekter.
User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Nyt hjørne filter

Post by Henrik_Hundslev »

cpdk wrote:Hej jeg ville gerne høre om hvor stor/lille din powerhead er altså hvor mange liter den flytter, og om den ikke larmer med sin resonans ?

Mvh.cpdk
Hej jeg bruger et Eheim compact 300. Den larmer ikke... man kan lige mærke at det brummer når man ligger sin hånd på akvariet. Jeg har brugt silikone slanger til monteringen jeg ved ikke om det gør nogen forskel.. :?:


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

cpdk
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 19
Joined: 06 Mar 2012, 07:31
Lokation.: Det sorte sogn på Djursland

Re: Nyt hjørne filter

Post by cpdk »

Hej igen, det var også mest fordi at min hydor 0-400 liter larmer heller ikke i sig selv men når jeg sætter den i filter måtten (Hmf filter) kommer der resonans lyd/svag brummen jeg ved så ikke om det kan være fordi at filter måtten sidder for meget i spænd og det simpelt hen forplanter sig igennem den ?

Jeg tror at jeg må prøve at skære lidt af for at se om det er derfor og hvis må jeg lave mig et tjekkisk stigerør (kan man købe dem nogen steder) de skulle jo ikke larme for akvariet står i soveværelset :D
Last edited by cpdk on 13 Mar 2012, 21:35, edited 1 time in total.


Mvh cpdk.................Rejemongol

User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Nyt hjørne filter

Post by Fiskerne »

cpdk wrote:Hej igen, det var også mest fordi at min hydor 0-400 liter larmer heller ikke i sig selv men når jeg sætter den i filter måtten (Hmf filter) kommer der resonans lyd/svag brummen jeg ved så ikke om det kan være fordi at filter måtten sidder for meget i spænd og det simpelt hen forplanter sig igennem den ?

Jeg tror at jeg må prøve at skære lidt af for at se om det er derfor og hvis må jeg lave mig et tjekkisk stigerør (kan man købe dem nogen steder) de skulle jo ikke larme for akvariet står i soveværelset :D

cpdk
Står pumpen direkte mod glasset, for så er jeg ret sikker på at det er derfor.

Tjekkiske rør kan købes flere steder. Bl.a. hos Mallen og hos Den glade fisk

Vi har haft tre akvarier stående i soveværelset med tjekkiske luftrør. Det der støjede mest var vores Eheim 200 luftpumpe, så den blev rykket ud i gangen ved siden af :D


Fiskerne
Kenn

cpdk
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 19
Joined: 06 Mar 2012, 07:31
Lokation.: Det sorte sogn på Djursland

Re: Nyt hjørne filter

Post by cpdk »

Hej Fiskerne, nej der er 2cm filter måtte imellem PH og side glas ledningen ligger på måtten og er pakket ind i måtte ved udgangen af akvariet så der skulle problemet heller ikke være :roll:

Mange tak for oplysninger om Hæverter.


Mvh cpdk.................Rejemongol

User avatar
Fiskerne
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 107
Joined: 14 Nov 2011, 18:01
Lokation.: Hårlev, Sjælland

Re: Nyt hjørne filter

Post by Fiskerne »

Ja, så er det ikke der problemet er. Vi har en Hydor 800 i et af vores akvarier, den hører vi kun når den står direkte mod glasset.


Fiskerne
Kenn

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Nyt hjørne filter

Post by Rejekællingen ;-) »

Hejsa..

Ved tråden er gammel, meen spørger nu lige alligevel.

Henrik, kan filtret også bruges med en tjekkisk lufthævert? Dog uden bundfilter

Hvordan fungere det med Powerhead? Har ikke helt styr på hvordan man tilslutter sådan en til et filter. Lige nu kører jeg med elefantfødder, men senere på året skal jeg have en reol og der kunne jeg virkelig godt tænke mig at installere filtre som dette i hvert akvarie. Planen er at det skal drives af en stor luftpumpe.


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Nyt hjørne filter

Post by Henrik_Hundslev »

Rejekællingen ;-) wrote:Hejsa..

Ved tråden er gammel, meen spørger nu lige alligevel.

Henrik, kan filtret også bruges med en tjekkisk lufthævert? Dog uden bundfilter

Hvordan fungere det med Powerhead? Har ikke helt styr på hvordan man tilslutter sådan en til et filter. Lige nu kører jeg med elefantfødder, men senere på året skal jeg have en reol og der kunne jeg virkelig godt tænke mig at installere filtre som dette i hvert akvarie. Planen er at det skal drives af en stor luftpumpe.
Hej
Det kan sagtens fungere med lufthævert.... tror faktisk de fleste ville bruge lufthævert i sådan et filter. Alternativ til dette filter kunne man også bruge et mobilt hmf filter. Der er flere forhandlere der sælger dem komplet med lufthævert lige til at koble luftslangen på.....


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Nyt hjørne filter

Post by Rejekællingen ;-) »

[/quote] Hej
Det kan sagtens fungere med lufthævert.... tror faktisk de fleste ville bruge lufthævert i sådan et filter. Alternativ til dette filter kunne man også bruge et mobilt hmf filter. Der er flere forhandlere der sælger dem komplet med lufthævert lige til at koble luftslangen på.....[/quote]

Tak for svar :)
Også typisk det jeg ser - i hvert fald til rejeakvarier. Mobilt hmf filter, hvad mener du med det? Har også set noget a la dit (bare ikke nær så flot) som lige er klar til brug. Det du mener?

Min far og bror er begge klejnsmede og min far har eget lille firma. Tænker at de måske ville kunne bukke det for mig? Hvis jeg nu valgte at får bygget et der er ens med dit ville jeg så ikke kunne sætte lufthæverten ned blandt bioboldene tror du?

Det billede med filtret i et akvarie, hvor stort er akvariet der? Jeg har planer om 25L (40x25x25)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: Nyt hjørne filter

Post by Henrik_Hundslev »

Det mobile hmf http://www.avifauna.dk/juniorline-j301bl-p-18121.html
Jeg tror godt du kan sætte lufthæverten ned i bioboldene.... det kan jeg ikke se noget forkert i.....
Det akvarie jeg havde filteret i mener jeg var 40-50 liter.


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Nyt hjørne filter

Post by Rejekællingen ;-) »

Henrik_Hundslev wrote:Det mobile hmf http://www.avifauna.dk/juniorline-j301bl-p-18121.html
Jeg tror godt du kan sætte lufthæverten ned i bioboldene.... det kan jeg ikke se noget forkert i.....
Det akvarie jeg havde filteret i mener jeg var 40-50 liter.
Nej vel.
Ja okay. Lige lidt større end jeg håbede. Regner med 25L akvarier. Der bliver det. Ok for stort. Men måske det kunne være en mulighed med den du har linket til :)

Hvordan har du skåret filtermåtten til?


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Post Reply