Hjemmelavet Algefjerner Tip :)

Vis eller få hjælp til dine "gør det selv" projekter.
Post Reply
SusSkovgaard
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 274
Joined: 19 Sep 2012, 22:46
Lokation.: Holbæk
Contact:

Hjemmelavet Algefjerner Tip :)

Post by SusSkovgaard »

Hej Allesammen :)

Så blev det igen tid til at dele noget godt. :D

I kender det sikkert allesammen de irriterende alger på fronglasset der gør det hele lidt sløret, alm algefjerner som magfloat er ganske god men...det hvirvler jo vores fine bundlag op og er måske lige voldsom nok for rejerne når den fiser over ruden i små ryk :x Plus den ikke rigtigt når ordenligt ud i kanterne og så er der det sidste stykke helt nede ved bundlaget. Det har jeg nu lavet en løsning på.

Den er vidunderlig i et lille nano akvarie. ;)

Jeg kalder den Algepinden :D

Jeg vil her med billeder vise hvor god den er og hvordan den bruges og hvad du skal bruge.

:D
Attachments
Irriterende alger hmm helt nede ved bunden...og der er rejerne jo tit læg mærke til den fedtede brune hinde der er på glasset..om lidt er den væk ;)
Irriterende alger hmm helt nede ved bunden...og der er rejerne jo tit læg mærke til den fedtede brune hinde der er på glasset..om lidt er den væk ;)
Alger_01.jpg (61.88 KiB) Viewed 6159 times
Så går vi igang, det tager små 2 min og så kan man se igennem glasset igen.
Så går vi igang, det tager små 2 min og så kan man se igennem glasset igen.
Alger_02.jpg (76.85 KiB) Viewed 6159 times
Helt ned i bundlaget UDEN det hvirvler op :) og man kan faktisk presse ret hårdt og bevæge den en del uden det grisser. :)
Helt ned i bundlaget UDEN det hvirvler op :) og man kan faktisk presse ret hårdt og bevæge den en del uden det grisser. :)
Alger_03.jpg (77.09 KiB) Viewed 6159 times
Det er smart, størstedelen af algerne blir siddende i svampen istedet for at hvirvle rundt i akvariet...det er da smart :D
Det er smart, størstedelen af algerne blir siddende i svampen istedet for at hvirvle rundt i akvariet...det er da smart :D
Alger_04.jpg (69.56 KiB) Viewed 6159 times
3 ting skal bruges, klip et passende lille stykke af svampen og pres det ned over pinden, nu har du en Algepind :D
3 ting skal bruges, klip et passende lille stykke af svampen og pres det ned over pinden, nu har du en Algepind :D
Alger_05.jpg (76.56 KiB) Viewed 6159 times


MVRH (MangeVenligeRejeHop)
Sus

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Hjemmelavet Algefjerner Tip :)

Post by monjak2444 »

supergod ide sus det virker bare.


mvh

Deniz

Post Reply