garnelio nej tak

Her kan du som bruger dele dine erfaringer med forhandlere af rejer, planter og udstyr, såvel danske som udenlandske.
Der er IKKE tale om "annonceplads" for forhandlere.
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

garnelio nej tak

Post by monjak2444 »

når men jeg skulle prøve at bestille nogen rejer fra tyskland fra et sted der hedder garnelio og de ser ud til at have nogle superfede ting og flotte rejer.
når men jeg have bestilt.
6 x super crystal rød
3 x atya gabonensis
2 x ricciapads
2 x græsplanter
1 x no planaria
1 x peacock mos

og skal lige sige jeg har bestilt den 30/12 og alt hvad jeg bestilte stod der 1-2 dage på,når men da jeg åbnede pakken tog jeg en pose op med to døde rejer og en halv død atya rejer,så kigger jeg efter crystal rejerne de er ikke i pakken så tænkte jeg hvad har de ellers glemt 2 riccia pads og mossen det vil sige de har glemt halvdelen af minn ordrer lol

hvad skal man gøre,jeg vil selvfølgelig høre deres side af historien men vil allemest bare have mine penge tilbage og glemme det sted.


mvh

Deniz

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: garnelio nej tak

Post by monjak2444 »

jeg prøvet at aklimatesere dem med dryp metoden og en af døde stod pludselig op på benene hvor nice så er der 2 på benene så skal jeg bare have liv i den sidste come on shrimpo.


mvh

Deniz

monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: garnelio nej tak

Post by monjak2444 »

sygt så kom den sidste sku på benene hvor fedt,hvor lang tid skal sådan nogle atya akklimatiseres når de er så svækket som de er stakkels dyr.
jeg kan ikke få fat i dem fra garnelio af,men dem gider jeg ikke købe fra mere.


mvh

Deniz

Lars.moana
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 39
Joined: 21 Jan 2013, 20:51

Re: garnelio nej tak

Post by Lars.moana »

Det var da en træls oplevelse. Godt du fik vækket de to af rejerne til live igen. Jeg synes du skal skrive til dem med din oplevelse. Det kan absolut ikke være den måde de ønsker at drive forretning på og i så fald vil kunderne lynhurtigt finde ud heraf og dermed dårlig omtale. Det gør bestemt indtryk med dårlig omtale og hvis det ellers er en net forretning kan de ikke holde i længden, med for mange af den slags omtale/historie.
Men først og fremmest tænker jeg, at deres side af historien er interessant, da der måske kan findes en acceptabel forklaring og ikke mindst løsning for dit (mistet) køb og de gener der har været forbundet hermed.



Jubel-Bille
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 187
Joined: 05 Jun 2013, 17:59
Lokation.: Tåstrup

Re: garnelio nej tak

Post by Jubel-Bille »

Sikke en kedelig oplevelse:-(

Prøv at tjekke Trustpilot...det ser ikke så godt ud.

Hvis man som jeg, ikke er stærk i det tyske,
kan man altid tælle stjernerne:-)



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: garnelio nej tak

Post by monjak2444 »

ja det var ikke en fed oplevelse men har fået alle 3 reje livet op med rejeførstehjælp lol de er i live det er det vigtigste for mig og de ser ud til at falde til i deres nye hjem indtil jeg for et større akvarie til dem.
sygt de bliver bare savet over på trustpilot,har ikke fået fat i dem endnu og de har ikke sendt mig en mail endnu,har osse prøvet at ringe til dem,så måske skulle jeg bare kontakte paypal og få mine penge tilbage.


mvh

Deniz

faxe
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 104
Joined: 13 Oct 2013, 11:40
Lokation.: 7200 - Grindsted

Re: garnelio nej tak

Post by faxe »

Hvornår er rejerne blevet afsendt fra Tyskland / hvor mange dage har de været undervejs.?

/ John



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: garnelio nej tak

Post by monjak2444 »

rejerne blev sendt den 13 og modtog dem igår den 15 ,plus der mangler en halv ordrer som jeg ikke er blevet informeret om.
og inpakningen var en termokasse med heatpak ikke noget med at lægge avis ned i eller noget andet til at isolere med.


mvh

Deniz

faxe
Rejeholder
Rejeholder
Posts: 104
Joined: 13 Oct 2013, 11:40
Lokation.: 7200 - Grindsted

Re: garnelio nej tak

Post by faxe »

Træls oplevelse, grunden til jeg spurgte var at de fleste tyske forhandlere kun afsender levende dyr mandag & tirsdag,
og så troede jeg faktisk ikke de allerede kunne være leveret hos dig igår.

/ John



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: garnelio nej tak

Post by monjak2444 »

ja forsendendelsen gik som den skal tror jeg men kan selvfølgelig ikke sige hvordan de har behandlet pakken.
jeg tror godt de kan nå det vis de ryger afsted mandag morgen,men 2 dage i transport hvordan skal deres rejer nogensinde overleve en 3 dag så.


mvh

Deniz

Post Reply