Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Her kan du som bruger dele dine erfaringer med forhandlere af rejer, planter og udstyr, såvel danske som udenlandske.
Der er IKKE tale om "annonceplads" for forhandlere.
Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Smedn »

Jeg overvejer en startpakke med TaiwanBee fra den forhandler. Men har ikke kunne finde så meget omkring stedet.
jeg er noget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Guemmer sælger 10 F1 og 9TB's for 100euro.

Garnelen-Tom kan jeg se flere har købt hos. Han er bare noget dyrer, så ville skulle købe flere michlings frem for TB's.
Rendo-Shrimp har også et godt tilbud, men har ikke pt på lager.


Hvad ville i gøre, som nybegynder? Næsten kun michlings fra en "troværdig" sælger, eller flere TB's hos en ukendt sælger?
Er det noget med michlings er nemmere at holde i live, eller bør der ikk være den store forskel.



Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Smedn »

Tjaa, updatering fra mig selv :D

Rendo-shrimp.de virker klart billigst. Deres tilbud er desværre lige endt.. men omkring mischlings er de stadig klart billigst.

Guemmer sælger kun sorte panda'er i deres pakke, ville godt have både rød og sort.


Noget der kender til nogle tilbud eller lignende, inden for de næste 14dage? Privat kan også bruges.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by monjak2444 »

du kan prøve det tyske private marked der skulle være en mulighed for at finde noget:)
http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-garnelen/k0

http://www.garnelenforum.de/board/forums/biete.4/


mvh

Deniz

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Jonas »

Har selv kun købt foder en enkelt gang fra garnelen-guemmer.de, men hvad jeg kender til dem fra diverse tyske fora, så har de vist en udenmærket status blandt de tyske rejeavlere...



Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Nissehulen »

Har aldrig købt rejer af Tom, men hans rejer skulle være ganske fine. Rendo ville jeg holde mig fra, da jeg synes det er noget forfærdelig møg!!!, lige ud sagt!!. Det eneste de sælger af rejer hos rendo, som er værd at samle på, er deres C-sky.
Hos rendo holder det med pris og kvalitet virkelig godt sammen, billigt!!, men noget værre øv kvalitet!.
Men det at handle mischling er noget svært noget, for hvor meget og hvad er generne i de mischling man får.
Det bedste jeg kan råde dig til, er at handle privat på det tyske net eller danske, der er kvaliteten for det meste langt bedre og billigere.
Mvh
Thomas


I love shrimps
NISSEN

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Smedn »

Jeg købte fra Rendo. 8 mischlings, 2 sorte pandaer, 2 ruby, 2 BB og 5 "medium" blå tiger rejer.

Mischlings ser ok ud, men har heller ikk så meget at sammenligne med. De sorte padaer har blåt i sig, så ligner mere blue shadow (som jeg egentlig er ok tilfreds med). Ruby er rigtig flotte og BB er lidt i hver sin ende i forhold til farve. De 4 af de blå tigere er meget dyb/flot i farven, jeg fik en ekstra men 2 af dem er nok kun "blonde" i farven.
Alt i alt er jeg tilfreds. Prisen var klart lavest.



Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Nissehulen »

Måske jeg var noget hurtig!!. Det beklager jeg... Sorry.
Men Smed, hvad mener du med billigst ?. For hvis du mener ordet mischling iforhold til kr pr stk, har du ret!!... Men iforhold til hvad de mischling indeholder af Taiwan gener, er jeg af modsat opfattelse... Der synes jeg de er alt alt for dyre...
Men jeg indrømmer også at jeg næsten kun handler med få private jeg stoler på, dog har jeg handlet rejer af rendo, og da var kvaliteten,overlevelse procenten, og yngle genet ikke til at prale om, men er da glad for at høre, at det er blevet bedre og at du var/er tilfreds.
Mvh
Thomas


I love shrimps
NISSEN

Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Nissehulen »

Ha ja det ved jeg jo hellere ikke helt, da jeg ikke har lavet de mischlinger, dog kan jeg jo se hvad de har givet af yngel over fem gen, og det er har ikke været andet end meget lidt sort Taiwan blanding af middel kvalitet! Samt meget meget lidt yngel!. Men det jeg mener,er også, at prisen mange gange følger kvaliteten, man kan ikke forvente det vilde til billige penge, dog oplyser rendo at der findes redwine,ruby,KK og panda gener i deres mischlinge, hvilket jeg ikke har set skyggen af.
Godt nok skåret ud!..?.
Mvh
Thomas


I love shrimps
NISSEN

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by Smedn »

I forhold til pris, kiggede jeg hovedageligt på Garnelen-Tom og Guemmer-Shrimp og self Rendo. Der var de klart billigst med alt: Mischlings, taiwaner og blå tigere. Jeg kan kun sammenligne med hvad jeg har set herinde og ellers på nettet, men der ser kvaliteten ud til at være okay (men det ER forskel på dem, men generelt ser de pæne ud). Har set crystal rejer i en enkelt butik her i Aalborg, og der er mine Rendo mischlings klart pænere. Alle rejer er stadig i live. Så nu kan jeg kun vente på de forhåbenligt begynder at yngle :) Så må jeg jo se hvad der kommer ud af dem.

Det private tyske markede turde jeg ikke lige kaste mig ud i.



MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 234
Joined: 21 Sep 2013, 08:07

Re: Nogen med erfaring fra Garnelen-guemmer.de

Post by MikeMBC »

Jeg vil give Nissehulen ret. alt fra rendo er skod ! har fået mischlinger der fra og de har ikke noget med mischlinger at gøre ! det du får er en ganske alm crystal reje .. jeg mener virkelig intet Taiwan gen i dem .. har prøvet og parret dem med mine egne Taiwan i dette tilfælde var det en panda han jeg brugte og der kom kun 1 ud af et kuld på ca 30 stk self var det en panda men resten var crystaller. det er kun at tage røven på folk . det eneste jeg ville købe der fra er c-sky for der kan de ikke snyde med det .. hvis jeg endelig skal købe rejer fra en forhandler bliver det fra garnelen-tom . meget bedre kvali .. ellers bliver det hos private opdrætter :)



Post Reply