For over et par måneder siden skulle jeg have lidt forskellige ting til akvarierne. Filter, foder osv. Valget faldt på Rendo, da de havde alt jeg skulle bruge.
Til trods for alle de dårlige erfaringer folk har haft med dem, faldt jeg for fristelsen og købte 10 High grade Blue Tiger OE til 70€ På tilbud. Det er længe siden jeg sidst havde dem i akvarierne, og det er jo egentligt en fin reje.
Da jeg lukkede rejerne ud i tanken, syntes jeg godt nok at de var lidt blege, men de var ret små og stress fra rejsen gjorde det svært at vurdere ordentligt. Efter et par uger kunne jeg konstatere at jeg havde fået 3 blonde, 5 meget svagt farvede og 2 i noget jeg mener er en medium graduering. Virkeligt ærgerligt køb.
Nå. Jeg skrev til Rendo og klagede. Efter en uge svarede de at de gerne ville se billeder. Det fik de. Endnu en uge senere svarede de at det var fordi jeg havde dem gående på lyst bundlag. Hos dem går de på mørkt bundlag, og der er de meget flotte i farven.
Svar og billede tilbage til Rendo om at de tre blonde ikke vil ændre farve en dyt, ligegyldigt hvilket bundlag de går på. Men for deres skyld ville jeg da gerne putte dem i et akvarium med mørkt bundlag og sende dem nogle fotos.
Rejerne over i et andet akvarium og så vente tre uger. Surprise - de blonde var stadig blonde og de fesne var stadig fesne. Billeder tilbage til Rendo. T
Til min store overraskelse er der nu kommet svar om at de vil give mig et tilgodehavende på 50€!!!!! Og jeg kan beholde rejerne. Nu har jeg så skrevet til dem at jeg synes at det er en fair løsning, og spurgt hvordan jeg så lige får rabatten. Det har de nemlig ikke skrevet noget om. Jeg får sikkert svar om en uges tid. Hold op nogen lange responstider. Det må være fordi de får så mange klager.
Alt i alt er min konklusion; aldrig mere købe rejer fra Rendo. NU må jeg have lært lektien. Omend de skal have ros for at tage min kage alvorligt til sidst.
Så udestår spørgsmålet. Hvad skal jeg så købe for de 50 penge? Jeg prøver at modstå fristelsen til at købe noget levende.
Rendo-shrimp endnu en gang
Re: Rendo-shrimp endnu en gang
øv det minder om en copy paste fra min oplevelse/rejer/mail historie med RENDO - dog hatten af for de giver dig 50 euro retur - bare ufatteligt at de bliver ved med at sende ringe kvalitets produkter af sted - eller at de overdriver deres markedsføring af deres ringe kvalitet.
Jeg har også sendt mange mails til dem med mine "Blue Dream" som de siger skyldes mit vand.
Jeg har en mail historie på 18 mails med dem (det er mest autosvar at de vil svare indenfor 2 arbejdsdage) jeg tror kun de arbejder 1 dag om ugen hos RENDO!
Jeg har også sendt mange mails til dem med mine "Blue Dream" som de siger skyldes mit vand.
Jeg har en mail historie på 18 mails med dem (det er mest autosvar at de vil svare indenfor 2 arbejdsdage) jeg tror kun de arbejder 1 dag om ugen hos RENDO!
-
- Site Admin
- Posts: 4499
- Joined: 08 Apr 2012, 02:22
- Lokation.: hvidovre
Re: Rendo-shrimp endnu en gang
de er sku nogle paddehatte og jeg ville nok bruge pengene på foder eller andre rejeting,for som jer så har jeg heller ikke lyst til at støtte dem.
gotti jeg tror ikke engang de arbejder en dag om ugen lol,de har sikkert ansat en farveblind robot det er derfor vi alle for dårlige rejer fra dem.
og det er et STORT minus fra mig til rendo puha de burde skamme sig.
gotti jeg tror ikke engang de arbejder en dag om ugen lol,de har sikkert ansat en farveblind robot det er derfor vi alle for dårlige rejer fra dem.
og det er et STORT minus fra mig til rendo puha de burde skamme sig.
mvh
Deniz
Deniz