Rendo Shrimp online shop

Her kan du som bruger dele dine erfaringer med forhandlere af rejer, planter og udstyr, såvel danske som udenlandske.
Der er IKKE tale om "annonceplads" for forhandlere.
claus

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by claus »

Reja wrote:
Jonas wrote:
Reja wrote:C-sky red ruby samt alm. red ruby, der er ved at blive tilvænnet til nyt vand.
Hvilke andre rejer fik du hjem fra Rendo af?
Spændende at se dine red rudy fra siden...kommer vel løbende flere billeder ;)
Går ud fra den "store" er C-sky rejen...
Ja, det er den helt røde, der er C-sky, og der skal nok komme billeder løbende :) Det er en bestilling jeg lavede sammen med min veninde, og de eneste rejer jeg købte var de to taiwan bee.
Min veninde fik red sakura og black sakura hjem. De sorte er godt nok flotte. Udover det fik hun lyseblå flodkrebs (som jeg efter at have set dem også må have nogle af, hvis de er til at finde :D ). Tager til Kbh. snart og så håber jeg "Neonfisken" har nogle.

Så havde jeg bestilt en musling bare for at se hvad det er for noget. Den er jo god til at rense bunden med, da den graver sig ned. Ulempen er, at hvis den ligger nede i bundlaget og dør, uden man opdager det, så kan den forurene vandet slemt.

Havde bestilt en plante, der kom frem i fin tilstand.

De der flodkrebs hvilken art er det ?.

Med venlig hilsen

Akvariebiksen
Cellovej 3
Dk-4200 Slagelse
Tlf. 27858527
http://blog.akvariebiksen.dk/
http://shop.akvariebiksen.dk
http://www.c-sky-europe.eu/

Claus Ludvigsen


Nu er jeg spændt på, hvornår resten af bestillingen kommer.



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by Reja »

Hej Claus. Det er disse: http://www.rendo-shrimp.de/epages/62701 ... S%20050%22

Ved ikke hvorfor jeg fik skrevet flodkrebs, de hedder jo floridakrebs.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

claus

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by claus »

Reja wrote:Hej Claus. Det er disse: http://www.rendo-shrimp.de/epages/62701 ... S%20050%22

Ved ikke hvorfor jeg fik skrevet flodkrebs, de hedder jo floridakrebs.
De er også rigtig flotte, jeg fik på et tidspunkt dem ved en fejl i stedet for blå dværgkrebs, de vokser hammer hurtigt og bliver rigtig dybblå. ;)



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by caso »

Jeg købte for nogle måneder siden 6 muslinger. Det var et impulskøb. Jeg havde fundet hvad jeg skulle have, og så så de her muslinger. Ikke særligt dyre, så selvom jeg intet aner om muslinger, så røg der lige 6 stk. i kurven.

Jeg har efterfølgende læst hvad jeg kunne finde om dem. Det lader til at muslinger ikke er velegnede i akvarier. På nær en art, som er invasiv i DK. Resten lader ikke til at kunne klare den, der er ikke føde nok i vores akvarier. 6 måneder lader til at være den maksimale tid, de overlever i vores akvarier. Jeg har haft dem i 3-4 måneder nu, og 3 er døde. Det lader dog ikke til at være kilde til særlig forurening nå de dør. Går ud fra at snegle og rejer hurtigt gør kål på dem.

Tillykke med rejerne ellers!! Jeg glæder mig til at se billeder af din C-sky.


Mvh
Carsten

Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by Reja »

claus wrote:
Reja wrote:Hej Claus. Det er disse: http://www.rendo-shrimp.de/epages/62701 ... S%20050%22

Ved ikke hvorfor jeg fik skrevet flodkrebs, de hedder jo floridakrebs.
De er også rigtig flotte, jeg fik på et tidspunkt dem ved en fejl i stedet for blå dværgkrebs, de vokser hammer hurtigt og bliver rigtig dybblå. ;)
Det lyder spændende :)


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by Jonas »

Reja wrote:Pakken er nu ankommet. Alt er levende, så det er jo en god ting. Der mangler dog 5 af de ting jeg har bestilt - der står bare noget ala "Til senere levering", så nu skal jeg have fat i dem og høre, hvornår de sender det. Hvis de da nogensinde svarer på min mail...
Der var ingen ekstra rejer i som lovet, men nu har jeg da fået noget af min pakke.
Har du fået resten af de manglende varer?



Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by Reja »

Jonas wrote:
Reja wrote:Pakken er nu ankommet. Alt er levende, så det er jo en god ting. Der mangler dog 5 af de ting jeg har bestilt - der står bare noget ala "Til senere levering", så nu skal jeg have fat i dem og høre, hvornår de sender det. Hvis de da nogensinde svarer på min mail...
Der var ingen ekstra rejer i som lovet, men nu har jeg da fået noget af min pakke.
Har du fået resten af de manglende varer?
Nej, det endte med jeg bad om at få pengene for de manglende varer retur.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

Reja
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 206
Joined: 14 Sep 2012, 15:52

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by Reja »

caso wrote:Jeg købte for nogle måneder siden 6 muslinger. Det var et impulskøb. Jeg havde fundet hvad jeg skulle have, og så så de her muslinger. Ikke særligt dyre, så selvom jeg intet aner om muslinger, så røg der lige 6 stk. i kurven.

Jeg har efterfølgende læst hvad jeg kunne finde om dem. Det lader til at muslinger ikke er velegnede i akvarier. På nær en art, som er invasiv i DK. Resten lader ikke til at kunne klare den, der er ikke føde nok i vores akvarier. 6 måneder lader til at være den maksimale tid, de overlever i vores akvarier. Jeg har haft dem i 3-4 måneder nu, og 3 er døde. Det lader dog ikke til at være kilde til særlig forurening nå de dør. Går ud fra at snegle og rejer hurtigt gør kål på dem.

Tillykke med rejerne ellers!! Jeg glæder mig til at se billeder af din C-sky.
Hov, jeg havde ikke set din post - det må du undskylde. Min musling ryger nok også på et tidspunkt så. Vidste ikke de ikke var egnede til akvarier.

Jeg skal nok få taget nogle flere billeder af C-sky'en som jeg umiddelbart tror er en han.


Rejeforum - når rejer ikke længere er noget, man bare spiser.

Teroand
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 5
Joined: 30 Nov 2012, 13:44
Lokation.: Fredericia-Danmark

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by Teroand »

Hej alle sammen. Jeg har handlet med både Rendo og Shrimpvisions. Forskellen er leveringstid og pris. Rendo har et stort udvalg og gode priser, men levering tager ca. 2-3 uger. Shrimpvisions har tit udsolgt, men leverer inden for 3-4 dage. Man skal bare bestille inden mandag, da de kun sender mandag til udlandet. Kvaliteten er ens for begge parter, dog er størrelsen som regel mindre hos Rendo. Venlig hilsen Bent Andersen.



User avatar
Tut
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 194
Joined: 01 Apr 2013, 17:46
Lokation.: Midtfyn

Re: Rendo Shrimp online shop

Post by Tut »

Nu har jeg handlet to gange hos Rendo og er meget tilfreds. Har bestilt inden weekend, rejerne er blevet sendt mandag og leveret til mig om tirsdagen. :P

Der var så godt nok en enkelt død i den første sending men det er jo hvad man risikerer.



Post Reply