Garnelen-tom.de

Her kan du som bruger dele dine erfaringer med forhandlere af rejer, planter og udstyr, såvel danske som udenlandske.
Der er IKKE tale om "annonceplads" for forhandlere.
maitu
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 18
Joined: 14 Dec 2012, 20:08
Lokation.: Randers SV

Garnelen-tom.de

Post by maitu »

Garnelen Tom reklamerede på FB med 20 stk. Taiwan Bee Mishlinge F1 + 1 Taiwan Bee til 59 Euro + forsendelse.

Dette tilbud var for godt, så endte med at lave en bestilling, selvom jeg havde bestemt, at jeg ville vente til efteråret med at købe rejer igen. ;)

Indtil videre er alt gået glat og smertefrit, så nu venter jeg bare på, at de små kommer med posten. :D

Opdatering følger, når levering kommer eller hvis der sker noget uforudset.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Garnelen-tom.de

Post by monjak2444 »

det var da et godt tilbud stadig billigere end 10 herhjemme :) glæder os til at se billeder.


mvh

Deniz

maitu
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 18
Joined: 14 Dec 2012, 20:08
Lokation.: Randers SV

Re: Garnelen-tom.de

Post by maitu »

UUUhhhhhhh......, så er de små ankommet, akklimatiseret og puttet i baljen. :D

21 glade rejer, så ingen døde.

Rejerne var pakket rigtig fint i flamingokasse med ekstra vand og nogle Zeolitsten (mener jeg de hedder), for Garnelen Tom har erfaring med at DHL godt kan være lidt langsomme og det må jeg give ham ret i.
5 dages transport fra syd Tyskland synes jeg er meget, men så længe de er pakket godt, betyder det jo ikke noget. Tror dog ikke vinterkøb er en god idé, medmindre han tilbyder et andet fragtfirma i den periode, for mig bekendt kan Heatpacks ikke holde så længe. ;)

Klar anbefaling herfra. :D



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Garnelen-tom.de

Post by Jonas »

5 dage lyder lige i overkanten. Normalt med GLS eller DHL plejer forsendelserne fra Tyskland at tage 3 dage, men godt at rejerne kommer sikkert frem.
Så bliver det spændende at følge, hvorvidt du kan få fremavlet nogle Taiwaner fra dine nyerhvervede mischlinge :)



Lars.moana
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 39
Joined: 21 Jan 2013, 20:51

Re: Garnelen-tom.de

Post by Lars.moana »

Har kun godt at fortælle vedr garnelen.tom bestilte 2 King kong, 2 panda og 2 moura Crown red + lidt andre akvarieting. Rejerne var pakket i dobbelt pose, med avis omkring i en kasse foret med flamingo på alle sider. De var 4 dage undervejs men vat i topform da de ankom. I poserne var der lagt lidt mineralsten mv.



BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Garnelen-tom.de

Post by BoeBoe »

Jeg købte også et sæt mischlinge, samme tid som Maitu, det tog også 5 dage for transporten, men de var pakket fint, snakkede iøvrigt med Tom, og han forsikrede, at de kunne overleve i 14 dage.
Alle lever i bedste velgående, her 2 ½ måned efter.
Kan kun anbefale ham som en god forhandler.



MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 234
Joined: 21 Sep 2013, 08:07

Re: Garnelen-tom.de

Post by MikeMBC »

Har lige bestilt derfra :) er meget spændt . bestilte torsdag men har ikke hørt noget endnu ..

Har bestilt 20 golden tiger . taiwan 7 panda 7 king kong og 5 red ruby :D



BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Garnelen-tom.de

Post by BoeBoe »

Mike, de bliver formodentligt først sendt på mandag, og så vil du nok modtage dem torsdag eller fredag..



MikeMBC
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 234
Joined: 21 Sep 2013, 08:07

Re: Garnelen-tom.de

Post by MikeMBC »

Mange tak :) jeg håber de bliver sendt mandag. Det er første gang jeg bestiller fra tyskland :)



BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Garnelen-tom.de

Post by BoeBoe »

Hvordan gik det så, Mike

Kom de alle sikkert frem?



Post Reply