Efter min mening så opfører rejerne på videoen sig ikke som nogen, der hverken er ved at skifte skal eller på jagt efter hunner. De opfører sig som om der er kommet noget i vandet de på ingen måde bryder sig om. Deres bevægelser er alt for hoppende. Jeg synes at hannerne bevæger sig mere konstant og afsøgende når en hun er klar til parring.
Jeg mener stadig at temperatur har en afgørende rolle når det kommer til formering. Der vil en periode på 3 uger i øvrigt være nok til at teste, da hunnerne formentligt først skal have dannet æg inden der bliver en parring.
Jeg bruger ingen hokus pokus i mine akvarier. I øjeblikket har jeg æg eller små unger på blue tiger, blue dream, BB, panda, Wine red, Mischlinge, tiger reje, tangerine tiger og snow White. De eneste der ikke er med æg/unger er PRL, PBL, M. Lohena, H. Rubra og amano. PBL og PRL er endnu ikke kønsmodne.
vinterpause.
Re: vinterpause.
Hvad temperatur mener du taiwaner skal gå ved for at yngle Carsten? Du har vist skrevet det en gang, men jeg kan ikke lige finde det.
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
caso jeg bruger ikke dance eller eros mosura alle mine rejer er osse med æg,det var så de havde noget at sammenligne med og der er masser af videoer af eros mosura på tuben.
smedn en 23-24grader er helt fint her ved mig.
de eneste rejer jeg har lidt problemer med er dark blue tiger som har tabt deres æg et par gange og dem er jeg til gengæld helt blank over hvad der sker for dem.
mine bloody marys har jeg ikke haft problemer med at de ikke fik æg de gjorde de den første uge de var her,men de er døde en efter en og har 5-6 stykker tilbage og et lille antal unger,men de gik hos gtom på gh+ mineral på 200microsiemens og det ville jeg ikke lade mine gå i da jeg bruger gh+kh+ mineral til mine neocaridina.
og pinto er heller ikke med æg endnu de skal osse lige være kønsmodne
smedn en 23-24grader er helt fint her ved mig.
de eneste rejer jeg har lidt problemer med er dark blue tiger som har tabt deres æg et par gange og dem er jeg til gengæld helt blank over hvad der sker for dem.
mine bloody marys har jeg ikke haft problemer med at de ikke fik æg de gjorde de den første uge de var her,men de er døde en efter en og har 5-6 stykker tilbage og et lille antal unger,men de gik hos gtom på gh+ mineral på 200microsiemens og det ville jeg ikke lade mine gå i da jeg bruger gh+kh+ mineral til mine neocaridina.
og pinto er heller ikke med æg endnu de skal osse lige være kønsmodne
mvh
Deniz
Deniz
Smedn: som Deniz skriver så er 23-24 grader fint. Helst ikke over 25.
Deniz: det er jeg med på. Det var bestemt heller ikke minded på dig. Du har jo heller ikke problemer med yngleriet uden at skulle bruge trylle midler. Det var mere en generel betragtning om at de produkter ikke er nødvendige og måske i virkeligheden ikke gør nogen gavn men istedet piner rejerne en smule.
Underligt med dine Dark blue og bloody Mary. Nogen gange er det svært at finde ud af hvad der er galt.
Faktisk glemte jeg mine TiBees. De kommer ofte med æg, men smider dem altid inden for en uge. Synes jeg har prøvet alt, men kan ikke få unger på dem. Sådan er det bare nogen gange.
Deniz: det er jeg med på. Det var bestemt heller ikke minded på dig. Du har jo heller ikke problemer med yngleriet uden at skulle bruge trylle midler. Det var mere en generel betragtning om at de produkter ikke er nødvendige og måske i virkeligheden ikke gør nogen gavn men istedet piner rejerne en smule.
Underligt med dine Dark blue og bloody Mary. Nogen gange er det svært at finde ud af hvad der er galt.
Faktisk glemte jeg mine TiBees. De kommer ofte med æg, men smider dem altid inden for en uge. Synes jeg har prøvet alt, men kan ikke få unger på dem. Sådan er det bare nogen gange.
Mvh
Carsten
Carsten
Deniz, jeg må indrømme, at mine deep blue tiger heller ikke har holdt vinterpause indtil videre. Jeg har dog også sorteret dem ned til 20-30 stykker, da jeg syntes, de var ved at være for kedelige i farverne. Men de synes fast besluttet på at befolke akvariet igen hurtigst muligt, så måske foderudbud og bestandtæthed også spiller ind i deres cyklus?
Mvh
Henrik
Henrik
-
- Site Admin
caso hehe det vidste jeg godt det ikke var til mig og ja det er mega underligt med de tigerrejer og bloody mary's ja de har gået på gh+ så det er nok det der er problemet men har opdaget små yngel hos dem så håber at den nye generation klare sig
mit pinto akvarie brugte jeg til tibee børnehave så fisker små unger op hele tiden hver gang jeg spotter en.
d9ha det er da super med dine tiger og fodring kommer lidt an på hvor mange rejer jeg har i akvariet,men der hvor jeg har mange rejer i fodre jeg næsten alle ugens dage udover vis jeg har 10-20 rejer i et 54liters så fodre jeg cirka 2-3 gange om ugen,også vil jeg mene at det kommer ikke så meget an på hvad du giver dine rejer at spise men at giver dem noget forskelligt foder hver gang så de får det de skal bruge men igen det vigtigste er et godt indkørt akvarie vil jeg mene og vis man har det så skal ens rejer nok klare sig og producere,der er selvfølgelig nogle undtagelser som mine dark tiger
mit pinto akvarie brugte jeg til tibee børnehave så fisker små unger op hele tiden hver gang jeg spotter en.
d9ha det er da super med dine tiger og fodring kommer lidt an på hvor mange rejer jeg har i akvariet,men der hvor jeg har mange rejer i fodre jeg næsten alle ugens dage udover vis jeg har 10-20 rejer i et 54liters så fodre jeg cirka 2-3 gange om ugen,også vil jeg mene at det kommer ikke så meget an på hvad du giver dine rejer at spise men at giver dem noget forskelligt foder hver gang så de får det de skal bruge men igen det vigtigste er et godt indkørt akvarie vil jeg mene og vis man har det så skal ens rejer nok klare sig og producere,der er selvfølgelig nogle undtagelser som mine dark tiger
mvh
Deniz
Deniz
-
- Site Admin
for at det ikke skal være løgn så har lige fået æg på en nyindkøbt kk exstreme og en af mine rr exstreme os,såå mine rejer har ynglet i et helt år nu og har kun holdt deres 3 ugers pause til en måned cirka også med æg igen.
men men de dark blue's er mig stadig et mysterie,tror næsten bundlaget er opbrugt må ski lige få lavet en ph test.
men men de dark blue's er mig stadig et mysterie,tror næsten bundlaget er opbrugt må ski lige få lavet en ph test.
mvh
Deniz
Deniz