Opdrætter moral????

Almen snak om rejer - Alt andet
monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Opdrætter moral????

Post by monjak2444 »

jeg er osse helt enig og har aldrig været ude for at en ville skrive sådan noget til en og det er ikke noget jeg ville hidse mig men tvært imod ville jeg grine lidt af det over hvordan folk kan være :) folk der kommer her hos mig og køber rejer får altid en god snak og jeg undskylder gerne at jeg roder herhjemme :) engang imellem :)også hygger man lidt med dem og jeg giver gerne lidt mos eller nogle ekstra rejer med helt automatisk også skal men bare sørge for de har et smil på når de går ud af døren også kommer folk somregel igen og har mødt masser af fine rejeopdrættere med moralen i orden.

når alt det er sagt så elsker jeg at prutte om prisen for det er en del af gamet hvergang man køber noget brugt eller privat næsten og vis man kan spare lidt så prutter jeg herfra til månen,men jeg gør det på en respekttabel måde så hvorfor brænde sine egne broer du skal gå på.
men på den anden side vis jeg kan se der ikke kan pruttes og det er noget man brænder for ja så betaler jeg osse prisen.


mvh

Deniz

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Opdrætter moral????

Post by Rejekællingen ;-) »

Tak for jeres indlæg. Er glad for at høre at jeg ikke har dårlig opdrætter moral :D :D

Kylmann: synes egentlig også at 10stk for 120kr er en fin pris allerede. Og som dig vil jeg heller ikke sæle til vedkommende.

9dha: jeg er helt enig med dig i at det er okay at prutte om priserne. Gør jeg godt nok ikke rigtig med rejer (men måske jeg burde). Problemet her er at vedkommende (med sit vel) forventer at få gratis rejer med og faktisk ligefrem kræver det eftersom handlen annulleres udelukkende på baggrund af dette. At vedkommende så bagefter tillader sig at udmelde at jeg har dårlig opdrætter moral så bliver jeg sgu gal. Tænker mere at vedkommende har dårlig køber moral :lol: ;)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Opdrætter moral????

Post by Rejekællingen ;-) »

caso wrote: Jeg giver gerne lidt ekstra med i form af rejer eller mos, men det er primært til folk, der afhenter på adressen. Så får vi en snak og udveksler erfaringer. Sender jeg med posten kommer der en gang imellem en ekstra i posen, men det er ikke altid.

Måske vi i virkeligheden burde lade være med at give ekstra med. Så forventer folk det ikke. På den anden side så skal en enkelt tåbe ikke ødelægge det for alle andre.
Det synes jeg er en helt fair måde. Det samme gør jeg. Fik også en god snak med de sidste der købte her på adressen og de fik også en ekstra med i deres køb af 10 rejer.

Det er jo ikke fordi at 2 rili rejer vælter læsset, men synes den måde vedkommende gjorde det på var meget fræk og upassende. Og så stejler jeg egentlig bare. Vil hellere give 2 ekstra med til en jeg har haft en god handel med :)

Jeg synes ikke vi bør droppe at give ekstra med. Det er jo en individuel beslutning sælger må ha lov at tage. Tænker at der ikke er så mange uprofessionelle derude som vedkommende her.


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Kristina
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 08 Aug 2015, 18:01

Re: Opdrætter moral????

Post by Kristina »

En gammel post, men jeg bringer den alligevel op, fordi jeg faktisk blev forarget.

Som køber har man valget "vil jeg have varen til prisen eller vil jeg prøve at forhandle prisen ned".
I dette tilfælde gjorde køber ingen af delene, men forlangte gratis rejer med. Det er ikke i orden. Slet og ret.

Nogle mennesker har et krejler-gen, der gør, at de kan få sig selv til at spørge sælger "nja, skal vi ikke sige 12 i stedet for 10 til den pris?". Det kan man et eller andet sted ikke blive sur over (alt efter hvordan forslaget fremsættes, her mener jeg tonefald og retorik, naturligvis). Hvis svaret er nej, så skal køber tage stilling til spørgsmålet "vil jeg betale prisen og have varen alligevel?"

For mig er det meget nemmere bare at sige "okay, det er din pris. Jeg accepterer/nej tak, men tak for tilbuddet" og så enten betale eller gå derfra. At forlange gratis ting til varen, det er ikke i orden. Og at rakke sælgeren ned bagefter, fordi man ikke fik sin vilje er jo bare barnligt. Vedkommende er nok enebarn og van til at få alt :roll: Kender vi ikke alle typen?

I går handlede jeg rejer. Jeg havde ingen forventning om, at komme hjem med ekstra, så nøj, hvor blev jeg glad, da jeg fik talt efter :D
Det er en ekstra service (udover en god snak og opskrift på hjemmelavet rejemad) og det gør, at jeg fx anbefaler den opdrætter til dem jeg kender, der viser interesse for mine rejer (for nej, jeg skal ikke af med mine. Never :lol: ).

Og nej... Det er ikke en uskreven regel, at man skal have ekstra fisk med, når man handler dyr. En del gør det, men det er nok fordi det er nemmere med et "lucky dip" ned til ungerne end at sidde og tælle op 7 gange for at sikre sig, at der er det nøjagtige antal.



Nissehulen
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 269
Joined: 25 Sep 2013, 07:44

Re: Opdrætter moral????

Post by Nissehulen »

Dårlig moral ?. Synes bestemt ikke at du har dårlig moral, måske personen skulle se sig selv i spejlet!!.
At prutte om prisen har jeg oplevet som både godt og ondt.
Jeg kan godt give en reje extra med, hvis jeg føler for det, men... Det er ikke en Regl i min lovgivning :D .
Man møder mange som vil prutte med prisen, fortælle at de kan få det billigere i Tyskland osv... Mit svar til det er, at så skal vedkommende da handle i Tyskland eller finde et andet sted, da der ikke er tvang hos mig. Lidt sørgeligt at sige, men fortrækker at handle til Norge, da jeg kan sælge en stor portion af gangen og altid får et smil tilbage :) .


I love shrimps
NISSEN

Post Reply