Hvad sender I, i?? :)

Almen snak om rejer - Alt andet
Post Reply
Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Hvad sender I, i?? :)

Post by Rejekællingen ;-) »

Rejsa :lol: :D :D

Indtil videre har mine forsendelser gået med at jeg har skrabet små papkasser sammen, fra diverse forsendelser til mig selv. Men når vinteren kommer er jeg mere interesseret i at sende i en flamingo/termokasse, da det er meget nemmere og ser mere prof ud når køber modtager rejerne ;)

- Er der nogle der sender i disse flamingokasser?

- Kan se jeg kan bestille hjem fra Tyskland til bl.a. 2,99 euro pr. stk (9L). Det må da også være muligt at opdrive denne volumen i DK??

Hvor store vil i mene kasserne skal være - Altså hvor mange rejer mener i fx der kan være i en 9L kontra en 2,5L??

Et link til en tysk forhandler af disse flamingokasser :)
http://www.shrimp-visions.de/Versandmaterial

Kh
Dorthe :)


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Hvad sender I, i?? :)

Post by Rejekællingen ;-) »

Det skal lige siges at jeg snart har surfet internettet tyndt, men uden held :?:

Claus fra akvariebiksen talte om cateringfirmaer, men kan intet finde og er nu ikke sikker på de der hverken må eller vil sælge i så små mængder til privatperson som mig??? :roll:


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Hvad sender I, i?? :)

Post by kim m »

Flamingokasser. Jeg arbejdede hos et laboratorium som fik prøver hjem i flamingokasser som bare skulle smides væk. Desværre arbejder jeg ikke der længere og lageret er ved at være tømt så jeg leder selv efter nye kasser.

Personligt synes jeg 2,5 liter vil være bedre end 9 liter. Det er altså en stor kasse! Men tak for link :)

Udover flamingokassen bruger jeg Kordon Breatherbags. Man kan også få bogen billige poser med grøn skrift på eBay men de holder ikke.

Som fyld bruger heg avis eller flamingochips. Man skal være opmærksom på at nogen "chips" er af PVA som er vandopløselige. Dem skal man undgå ;)


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Hvad sender I, i?? :)

Post by Bjarne »

Hej Dorthe , jeg kan muligvis skaffe dig nogle kasser , de måler 40x30x30 , jeg ved ikke om de er for store ? men gi mig lige et par dage til og finde ud af om jeg kan skaffe nogle :D
Men ellers er der nogle her http://www.campingferie.dk/h22_forhandl ... ne_03b.asp hos en Campingforhandler :D se midt på siden , de små koster 29 kr :D



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Hvad sender I, i?? :)

Post by caso »

Jeg bruger også div papæsker, og så har jeg gemt en stak flamingo kasser fra dengang vi fik fisk fra Skagen Food. Perfekte til formålet.

Tror desværre at det er svært at finde et sted at købe i små mængder. En hurtig søgning gav
https://www.emballageservice.dk/shop/ka ... asser/287/
Men man skal købe min 104 stk. Det er mange, og fylder mere end jeg lige kan have stående.

Mht til størrelsen så er det vel en smags sag om man er til store eller små kasser :lol: :lol: :lol:

Undskyld. Jeg har en plat humor.

Størrelsen betyder mindre. Der kan være fint mange rejer i en 2,5 l kasse. Det er et spørgsmål om hvad rejerne pakkes i. Til de lidt dyrere rejer er jeg også begyndt at bruge breathing bags.
Det er bedre for rejerne og sparer på pladsen. Eneste ulempe er prisen. Derfor jeg kun bruger dem til de lidt dyrere.


Mvh
Carsten

Rejekællingen ;-)
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 514
Joined: 17 Mar 2014, 19:00
Lokation.: 8260 Viby J/Århus Syd

Re: Hvad sender I, i?? :)

Post by Rejekællingen ;-) »

Tak for jeres respons drenge :-)

Jeg har faktisk selv lige bestilt nogle breathing bags fra Claus. Min plan er som udgangspunkt at sende alle rejer i dem medmindre køber ønsker noget andet :)
Det må være rarest for rejebørnene at blive sendt i noget de ikke skvulper rundt i - uanset om de er sarte eller ej eller dyre/billige :)

Problemet er jo at man skal købe pænt mange ad gangen ja. Den side jeg har linket til kunne måske være en løsning. Så kunne flere af os bestille et stort parti hjem og deles om fragten?

Bjarne: du må gerne undersøge det :) er dog i tvivl om de er liiige store nok :)

Mål på 2,5L boksen:
Innenmaße: 21 x 12 x 10 cm
Außenmaße: 24,5 x 16 x 14,5 cm


Shriiiiimps weee =) der er så meget kærester ikk forstår :roll:

Post Reply