Akvarie manager

Almen snak om rejer - Alt andet
Post Reply
Kristina
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 08 Aug 2015, 18:01

Akvarie manager

Post by Kristina »

Mærkeligt forslag... Men man er vel nørd...

Min mand er programmør og jeg har plage.... ehm... overtalt ham til at lave en akvarie manager, så jeg kan styre mine akvarier.
Det er absolut kun på begynderstadiet. Indtil videre kan jeg oprette mine akvarier, vælge en dato, skrive en note og skrive de mest basis vandværdier (pH, ppm og temperatur) til hvert enkelt akvarie... Og så indsætte et billede. Meget, meget begynder.

Men (og nu kommer spørgsmålet): Hvis det var til jer, hvad ville I så have, at det skulle kunne?
Mine ønsker er - indtil videre -
1. At noterne kommer til at stå kronologisk faldende (ved ikke lige, hvad der er sket, men det er nok en mindre rettelse)
2. Mulighed for at oprette de forskellige typer dyr i hvert akvarie (så man kan holde styr på, at reje1 har 7 blå rejer og 4 guppyer fx)
3. En "flyt" knap, så man kan vælge x antal dyr (fx blå reje) flyttes fra reje2 til reje1. En note skal så automatisk oprettes i begge akvarier, så det nye antal passer i begge akvarier.
3A: Automatisk optælling af dyrene (både når man flytter dyr mellem akvarier eller hvis man tilføjer x nye)
4. Infobokse (elsker infobokse), der passer til de dyr, der går i det pågældende akvarie (så man slipper for at huske, at guppyen er drægtig i 4 uger)
5. Automatisk udregning af fødsel. Her tænker jeg, at man kan vælge en "set drægtig hun d. xx.xx.xx" og programmet så selv laver en rød note i toppen med "forventet fødsel af rød reje ca d. yy.yy.yy i akvarie1"

Byd ind. Han er knalddygtig og kan lave de vildeste ting (believe me), så hvad overser mine begynderøjne at kunne være godt at have med?
Skema over kendetegn, måske?



User avatar
Bjarne
Rejeexpert
Rejeexpert
Posts: 166
Joined: 26 Dec 2013, 02:01
Lokation.: Slagelse

Re: Akvarie manager

Post by Bjarne »

Vil vælge og kunne vurdere sund , så det kan sammeligne feks vand værdier og hvordan dyrene har det ;)



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Akvarie manager

Post by cpg »

Pas på med at lave det alt for omfattende. Det er rejer du skal passe og ikke et tåbeligt program der kræver konstante opdateringer.



Kristina
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 08 Aug 2015, 18:01

Re: Akvarie manager

Post by Kristina »

Bjarne: Vil du ikke uddybe lidt mere? Vandværdierne bliver der (med tiden) lavet automatisk statistik på. LIge pt står de bare på en liste, så jeg kan se, hvor meget skidt der er i vandet og hvordan pH-værdien ændrer sig.

cpg: Naturligvis. Men jeg har 6 akvarier, hvor jeg skifter både rejer og guppyer rundt i. Jeg kan ærlig talt ikke huske, hvor mange rejer der er i hvert (eller hvilken blandingstype), hvis jeg ikke får det skrevet ned. Ved at lave et program, der kan holde styr på det, hjælper det mig meget. I særdeleshed hvis jeg med tiden skal rode rundt og finde ud af, hvilket gener der dominerer/viger fra andre gener.
Og det er netop meningen at det skal være hurtigt og nemt at gå til... I modsætning til de fordømte noter jeg nu skal lave i både det ene og det andet akvarie, hver gang jeg flytter noget, for at huske ;)



Post Reply