Unger af CRS

Almen snak om rejer - Alt andet
Post Reply
BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Unger af CRS

Post by BoeBoe »

Kikkede lige en ekstra gang, her til aften, da jeg pludselig så en unge fra mine CRS rejer.
Ved nærmere eftersyn kunne jeg se et par stykker flere, men mon ikke der skulle gemme sig nogle enkelte mere.

Var ellers i tvivl, om der ville komme nogle, da begyndelsen var i et akvarie ovenpå, med ikke alt for gode vandværdier, og alt for varmt. Flyttede dem, med æg og det hele, til underetagen, i et bedre miljø..



BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Unger af CRS

Post by BoeBoe »

Har set 5 stk. idag, måske der ikke er flere, men der kan også godt gemme sig nogle enkelte.
Kan allerede se, at en af dem er en Hinomaru, godt nok tidligt man allerede kan se det.



User avatar
Jonas
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 1827
Joined: 25 Sep 2011, 10:55
Contact:

Re: Unger af CRS

Post by Jonas »

Ja, det er forholdvist tidligt, at man kan se det endelige mønster. Ungerne skal som regel ikke være mange dage/uger gamle førend man kan se mønsteret. Tillykke med de små unger - altid rart med småkravl i baljerne.



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Unger af CRS

Post by caso »

Tillykke herfra også. Der er sikkert flere derinde. De sidder meget stille de første dage, og gemmer sig gerne. :)


Mvh
Carsten

BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Unger af CRS

Post by BoeBoe »

Caso, jeg arbejder på akvarie nummer to, så der kan blive plads til CBS...
Tingene gik ikke lige som beregnet, i starten, men nu er det ved at være på banen...



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Unger af CRS

Post by caso »

Pas på!! Det griber om sig.

Jeg har for tiden 17 akvarier kørende. Det er godt nok kun de 11 af dem, der er dedikeret til rejer, men der er planer om flere ;)


Mvh
Carsten

BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Unger af CRS

Post by BoeBoe »

Du havde helt ret, Caso.
Har i dag talt en 12 - 13 stykker, og der er sikkert nogle der gemmer sig endnu..



BoeBoe
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 255
Joined: 12 Apr 2013, 10:46
Lokation.: Ikast
Contact:

Re: Unger af CRS

Post by BoeBoe »

Må give totalt ret, nu er der med sikkerhed over 20 reje unger..
En 3 stykker af dem ser ud til at være lidt langsommere i vækst, og så er de anderledes i farven.
1 er helt dybrød, med kun hvidt på halen, de to andre er samme farve, men med en lille del hvidt midt på kroppen..

Vil få taget et par billeder, når det bliver muligt..



Post Reply