Hvilke fisk kan man få som nybegynder

annalaubussing
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 8
Joined: 27 Dec 2016, 10:57
Lokation.: Jeg bor i Holte i danmark

Hvilke fisk kan man få som nybegynder

Post by annalaubussing »

Hej jeg er nybegynder til det med rejer
Ville gerne have røde krystal rejer og en stime rød neon (jeg synes det ville være hyggeligt med nogle små neon)
Kan det overhoved lade sig gøre eller ej. Hvis det kan vil jeg være glad hvis der måske kunne komme endnu en fisk i på ca.tre centimeter og eventuelt forslag.
Og ville også høre om i vidste hvilket pynt de kan lide og hvor mange der kan være hvis det kan lade sig gøre.
Jeg har et 54 L akvarie

Mvh Anna ussing



Holst01
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 36
Joined: 14 Sep 2016, 07:52
Lokation.: Varde

Re: Hvilke fisk kan man få som nybegynder

Post by Holst01 »

Hej Anna.
Jeg er ikke nogen Haj til hverken rejer eller fisk.
Men i min 46 liters akvarie har jeg nogle Neocaridina davidi "painted red sakura" som lige har givet 25 reje unger, 4 Full red guppyer og 8 rød neon.
Alle ser ud til at trives og alle giver yngel..
<:

Jeg kender ikke så meget til røde krystal rejer, men tror de har større krav end mine.. men tror dog stadig på det kan lykkes dig



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Hvilke fisk kan man få som nybegynder

Post by Aquahorti »

Hejsa og velkommen til,

med hensyn til hvor mange fisk du kan have i dit akvarie, så er en god tommelfinger regl at man kan have en cm. fisk per liter vand. Der er undtagelser som f. eks med guldfisk som kræver fyrre plus liter per fisk grundet deres store 'bioload'.