Gør det selv lys, LED.

Automatik, Flourecent, LED, Metal-halide
Post Reply
User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Gør det selv lys, LED.

Post by Aquahorti »

Jeg har længe tumlet med at finde lys som er tæt på naturligt sollys og mener at jeg har fundet noget som kommer ganske tæt på det jeg ønsker, nemlig https://www.yujiintl.com/high-cri-led-lighting. Der er et par lyskilder der er bedre end disse LEDer, men med minimum output på 150W er det ikke aktuelt til de akvarierstørrelser vi har hjemme hos os.

Er der nogen her inde der har erfaring med at lave LED lys man kan sætte ind i stedet for f.eks FPL27 eller FPL36, og som kunne hjælpe med praktiske råd til hvordan det skal gøres?



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Gør det selv lys, LED.

Post by monjak2444 »

det er lidt forvirrende dit link synes jeg,hvor mange watt vil du bruge til dit akvarium.

ved ikke om du har set tyskere bruger sådan nogle små led men selv kan samle,tror der er 3 lys per liste,så kan man sætte flere på og fylde den godt ud,kan lige se om jeg kan finde dem til dig,ellers er der mange der køber fra ebay ved jeg.


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Gør det selv lys, LED.

Post by Aquahorti »

Jeg regner med ca. 12 W (30 stk VTC5730) som erstatning for en FPL 27, og ca 20 W (50 stk VTC5730) som erstatning for en FPL 36.

Det jeg håber kan lade sig gøre er at få de hhv. 30 of 50 SMDer lagt på noget der har den samme formfaktor som hhv FPL 27 og FPL 36 så jeg vil kunne opgradere mine gamle lamper på den måde.



Post Reply