Trærødder

Substrat, Sten, Træ
Post Reply
User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Trærødder

Post by Aquahorti »

Så har jeg været på tur og har fundet en gammel rod fra en Nobilis (selvf. økologisk). Jeg er Yo Tak en tak skyldig for et fremragende tip.
Nobilis rod
Nobilis rod
IMG_0304.JPG (2.7 MiB) Viewed 8389 times
Det er ikke besluttet hvad den skal bruges sammen med, men der er efter min mening rigtigt mange muligheder med en rod der har denne form. Den ender nok med at være helt dækket af mos, men det vil tiden vise.



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Trærødder

Post by Aquahorti »

Fissidens mosser har jeg aldrig brugt. Det siges at de har brug for en del bevægelse i vandmasserne der strømmer forbi dem, hvorfor jeg har holdt mig fra dem, da det ikke rigtigt passer med de akvarier jeg hidtil har lavet.
De er rigtigt flotte og jeg har tænkt på hvordan jeg kan bruge dem, men hidtil hidtil har jeg ikke kunne komme på noget.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Trærødder

Post by monjak2444 »

ja han har styr på det ham yo tak :D


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Trærødder

Post by Aquahorti »

Er der nogen her der har ideer til hvor man kan finde birkerødder i Danmark der ser ud som den her?
Birk i myr, Flesland Heliport.
Birk i myr, Flesland Heliport.
51699192982__18467942-B75B-44C9-B2D6-83D9DE67C3C1.JPG.jpeg (495.01 KiB) Viewed 8287 times
Jeg har ledt efter birkerødder som ser nogenlunde sådan ud, men har ikke kunne finde dem i midtjylland...



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Trærødder

Post by Aquahorti »

Tak for budet. Jeg har prøvet de steder, men problemet har været at vandspejlet har forhindret rødderne i at udvikle sig på en for mig gunstig måde.

Jeg har overvejet moser, evt. højmoser, men problemet der er at de oftest er fredede. I min barndom legede jeg i en mose som havde denne type rødder, men den blev ødelagt da Vestas skulle udvide i området...

Det ender nok med at jeg må tage dem med hjem fra Norge i stedet, men jeg havde håbet at kunne lave at akvarie for nogle venner, hvor der kun er brugt sten, rødder og planter som er fra Danmark.



Post Reply