James Findleys seneste aquascape

Billeder og video af aquascapes
Post Reply
User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

James Findleys seneste aquascape

Post by Aquahorti »

Så er der godt nyt fra James Findley (TGM) :D .

http://www.thegreenmachineonline.com/bl ... n-machine/

Da jeg først så de rødder som de brugte var min første indskydelse at nu var de igang med at ødelægge et rigtigt flot aquascape, men de virker ganske godt i det færdige resultat. Jeg er dog ikke sikker på at det var blevet endnu bedre uden dem i det.
Jeg havde håbet at han havde brugt en stor sten som ville rage op over overfladen med mos på, noget som James efter min mening er en mester i at komponere, og syntes at det er en skam at man ikke ser mere til de mosser han brugte.

Det ser ud til at Elocharisen ikke får nok lys, da bunddækket ikke ser ud til at være dækkende, men jeg har nu også problemer med at få den til at gro ordentligt hvis den ikke får nok CO2 og lys. HC er noget nemmere at have med at gøre på trods af det ry den har fået :roll: .

Det må være rart at have så meget plads at man kan boltre sig med et akvarie på næsten 1700 ltr :mrgreen:, men et rigtigt fint aquascape han endnu engang har lavet.



MortenDAD
Rejetosset
Rejetosset
Posts: 135
Joined: 09 May 2016, 15:22
Lokation.: Slagelse, Sjælland

Re: James Findleys seneste aquascape

Post by MortenDAD »

TGM som det plejer at være
Langt, flot, imponerende - jeg synes dog akvariet virker en del underbelyst, hvilket den svage pearlingen også tyder på.

Han slipper meget let om ved at få mos på stenene - en gitterplade med en lille klat mos - og vupti, så ligner det sten der har stået med mos i adskillige år - jeg havde gerne set 10 minutter med den proces.

Værd at bruge 22 minutter på?
Tjah, kan man li' TGM, så er den



User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: James Findleys seneste aquascape

Post by Aquahorti »

Akvariet er helt sikkert underbelyst... De bruger 2x150 w metal halide lamper til 1700 ltr, det er nok lige i underkanten dybden taget i betragtning.

Vi har f.eks. et akvarie kørende på 19 ltr hvor vi har et bunddække af HC som vi kickstartede med AAS, hvor vi nu kun har 3 w på (har ikke målt PAR). HCen i det akvarie trives, men den udviser dværgvækst, har fået en dybere grøn farve og gror meget langsomt. Det er helt perfekt, akvariet er super let at vedligeholde (1 gang pr mdr modsat andre der skal passes en gang om ugen...) og grundet de små blade, virker fisk og rejer meget større på billeder. Det skal nævnes at det kun ser ud til at virke pga. tilsætning af CO2, men vi har ikke nok erfaring med denne metode til at kunne sige om det kun er derfor (lad os kalde det bonsai aquascaping ;) ).



Post Reply