Rejer i haven

Generelt om forum, forbedringer, ris/ros
kim m
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 303
Joined: 03 Oct 2011, 07:44
Lokation.: Holstebronx

Re: Rejer i haven

Post by kim m »

Regnen skifter vand.

Jeg havde nul teknik i mine.


Besøg min blog: easyshrimp.blogspot.dk

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Rejer i haven

Post by Aquahorti »

Tror ikke de kommer ud i haven, de hygger sig i udestuen...
Rejer i 50 ltr lowtech
Rejer i 50 ltr lowtech
IMG_0323.JPG (2.54 MiB) Viewed 10620 times
Der er lidt forskellige planter i, som jeg give en liste på i aften.

Planteliste:

Den grønne plante på bunden er Hemianthus callitrichoides, den blev plantet for ca 2,5 mdr siden og har spredt sig langsomt. Den har ikke fået CO2 eller gødning og ser ud til at klare sig godt i både sand og Aquarium Soil Powder.

Der er lidt Vesicularia ferriei (weeping moss) på et par stykker forstenet træ, som gror meget langsomt, men ikke har vist tegn på at gå til endnu.

Der ligger lidt løst Taxiphyllum 'Flame' på sandet, men det har kun været i baljen i små to uger, så hvordan det klare sig er det for tidligt at udtale sig om.

Endeligt har jeg også Limnophila sessiliflora. Det er den eneste Easy plante og eftersom de nærmest kan klare alt anså jeg dem for et sikkert valg for lidt O2 produktion i baljen.

Der er en god bestand af Dafnier samt ca. 20 Neocaridina var. Yellow Golden Back (Neon Fire) af forholdsvis lav kvalitet i baljen, men der ser ikke ud til at rejerne vil spise algerne på siderne, kun på bunden og planterne.
Last edited by Aquahorti on 08 Jun 2017, 16:22, edited 1 time in total.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Rejer i haven

Post by monjak2444 »

ser godt ud i med nogle rejer :)


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Rejer i haven

Post by Aquahorti »

monjak2444 wrote:ser godt ud i med nogle rejer :)
Der er rejer i, men de er ikke nemme at se.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Rejer i haven

Post by monjak2444 »

ups sorry :)


mvh

Deniz

User avatar
Aquahorti
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 515
Joined: 10 Aug 2016, 20:55
Lokation.: Mellem tvende have

Re: Rejer i haven

Post by Aquahorti »

En opdatering på lowtech baljen fra udestuen.

Fruen følger de fine traditioner med at beslaglægge alt jeg får gang i, for selv at bruge dem til sine egne små projekter. Denne gang står hun og mangler en beholder til at have kampfiske yngel i, så nu skal der installeres et varme legeme og et luftdrevet filter.

I løbet af den mellemliggende periode jar jeg brugt baljen til at frasortere yngel fra de afklippede rester af HC fra andre akvarier, så der er kommet lidt ekstra Yellow Golden Back yngel samt Blue Jelly i. Det som jeg har bidt mærke i er at ynglen lader til at gå tilbage til en mindre forædlet form (Blue Jelly bliver til BBRR og Yellow Golden Back bliver til alm gule rejer). Jeg har ikke kunne finde noget på hvorfor dette skulle forekomme men det er selvfølgeligt muligt at det bare er tilfældigheder der gør det lige netop er på den måde jeg får dem sådan i baljen.

Ellers har der været en fin tilvækst på Hcen der står i Tropica Soil, og en noget langsommere vækst i det der står i kosmetisk sand, hvilket ikke kan komme som den store overraskelse. Det er dog bemærkelsesværdigt at HCen har klaret sig bedre end Limnophila sessiliflora som er den eneste nemme plante i baljen.
Oversigts billede, Lowtech.
Oversigts billede, Lowtech.
IMG_0226.JPG (3.29 MiB) Viewed 10418 times
Mos på pind.
Mos på pind.
IMG_0228.JPG (2.42 MiB) Viewed 10418 times
Gul i det grønne.
Gul i det grønne.
IMG_0229.JPG (1.05 MiB) Viewed 10418 times
BBRR
BBRR
IMG_0233.JPG (1.42 MiB) Viewed 10418 times
BBRR med saddel
BBRR med saddel
IMG_0234.JPG (1.85 MiB) Viewed 10418 times
Beklager reflekserne i ovenstående billeder.



Post Reply