Vokser forum??

Generelt om forum, forbedringer, ris/ros
Post Reply
cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Vokser forum??

Post by cpg »

Måske et underligt spørgsmål. Men der kommer jo hele tiden nye medlemmer, men falder folk så bare fra i den anden ende?
Hvor mange aktive er her egentligt?



User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: Vokser forum??

Post by caso »

Se det er et rigtig godt spørgsmål. Jeg kan desværre ikke trække statistik på det.

Jeg synes at det virker som om at der er en svag stigning, men jeg ved ikke om det passer.

En del læser på forum, stort set uden at deltage. En del er her kun kort for at søge information. En del mister interessen og en stor del ligger deres primære aktivitet på Facebook.

For mig er der stor forskel på her og Facebook. Facebook giver hurtigere respons og når ud til flere mennesker, simpelthen fordi opslag blive smidt i hovedet på en når man alligevel er der. Jeg synes dog at et forum stikker et spadestik dybere. For mig er det mere overskueligt, nemmere at søge i og nemmere at holde tingene adskilte. Facebook er hurtigere hvis man lige skal have svar på et spørgsmål, vise et billede eller have solgt lidt. Forum er bedre til at søge information, holde længere korrespondencer og i det hele taget til fastholdelse af informationerne.

Jeg tror at et af problemerne med et lille indtag er at vi kan være svære at finde. Når man googler et reje relateret emne, kommer vi sjældent op på første side. Jeg har forsøgt at søgeoptimere, for at få os lidt længere op på resultat listen, men jeg ved ikke om det virker.


Mvh
Carsten

Akvariefrisk
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 3
Joined: 08 Apr 2015, 17:24

Re: Vokser forum??

Post by Akvariefrisk »

Nå ja, jeg er en af de relativt nye medlemmer af dette forum, som yderst sjældent har tid og overskud til at deltage med indlæg - jobbet tager simpelthen for meget af min fritid... :!:

Men alligevel stresses der af i lange baner, når jeg efter endt arbejdsdag, læser diverse hyggelige og informative indlæg fra alle jer der ved en masse. Dvs. der er her i forummet en imponerende god kultur ift. at holde den gode, glade, humoristiske og hyggelige dialog. Her er der en del andre forums der kunne lære en hel del.

I mine øjne er dette vejen frem mht. at tiltrække nye medlemmer til dette forum, hhv. til at der bliver flere der deler interessen for rejehold :)



Kristina
Rejeyngel
Rejeyngel
Posts: 27
Joined: 08 Aug 2015, 18:01

Re: Vokser forum??

Post by Kristina »

Er der en facebookgruppe?

Forum er rigtig godt til artikler, debat og viden der skal bevares.... Hvilket er guld værd for os nye.

Og jeg synes ikke, at rejeforum var svært at finde....



cpg
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 294
Joined: 15 Oct 2011, 10:28
Lokation.: Ølstykke

Re: Vokser forum??

Post by cpg »

Der er flere FB grupper, men Rejeforum er ikke en af dem.
De mest kendte danske grupper er nok Shrimpkeepers.dk og Rejesiden.
Der er et par stykker mere, men synes ikke det er nogle der er værd at gå efter.



Post Reply