A. Helena snegle. Hot or not?

Generelt om forum, forbedringer, ris/ros
Post Reply
Buster
Rejebegynder
Rejebegynder
Posts: 75
Joined: 31 Dec 2012, 12:55

A. Helena snegle. Hot or not?

Post by Buster »

Jeg er blevet ramt af en voldsom snegle plage, og havde så planer om at anskaffe nogen A.Helena snegle, til at klare problemet. Nu læser jeg så et sted at de kan finde på at tage rejerne :shock: det har jeg ikke hørt før, og vil da lige spørge herinde om det er rigtigt.

Jeg har 3 akvarier der er ramt, og var lige ved at bestille 50-60 stykker, men det dur jo ikke hvis de æder rejerne.
Så kvalificerede oplysninger søges, på forhånd tak.



User avatar
Henrik_Hundslev
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 439
Joined: 01 Oct 2011, 19:24
Lokation.: 6440 Augustenborg

Re: A. Helena snegle. Hot or not?

Post by Henrik_Hundslev »

Jeg har selv flere gange set en helena få fat i en reje. Rejen kom dog løs hver gang men jeg har taget helenaerne ud af rejeakvarierne jeg tør ikke have dem der i mere.......


MVH Henrik
Rejenørd wannabe

User avatar
caso
Site Admin
Site Admin
Posts: 993
Joined: 14 Nov 2011, 12:17
Lokation.: Viborg

Re: A. Helena snegle. Hot or not?

Post by caso »

Jeg har også ser AH få ram på rejer. Rejerne undslap ikke. En reje kan springe helt vildt rundt i akvariet med en AH hængende under sig. Til sidst går jeg ud fra at den er udmattet og overgivet sig. Jeg har heller ikke AH i mine reje akvarier.

Snegle ser jeg som en nødvendighed i mine reje akvarier. Bliver der for mange, kan der jo tyndes lidt ud i dem. Bliver der for mange, er det dog et tegn på at der bliver fodret lige vel meget. Jeg er kun nødt til at tynde ud i mine guppy akvarier. Det bliver der fodret i en helt anden skala end hos rejerne.


Mvh
Carsten

Post Reply