Mosura Eros

Alt om genetik, reproduktion og avl
Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Mosura Eros

Post by Smedn »

Jeg har kun brugt det en enkelt gang. Og jeg skal da ærligt indrømme jeg først nu her helt har forstået hvad produktet gør. Det jeg har læst rundt omkring, der lyder det flere steder, som om at det er et mirakel middel.
Men der jeg bestilte det, stod der god information om det. Blandt andet noget om, at skalskiftet kan "trække ud" for nogle rejer Og det synes jeg passer på nogle af mine rejer - der er ret stor forskel på hvor hurtigt nogle af dem vokser. Om det så skyldes foder (men det burde der være rigeligt af til alle), genetik eller måske det med skalskifte er en mulighed.

Til en start var det for at komme ud af mine vinter pause. Men som sagt, så havde jeg de første 2 med æg netop da Eros nåede frem.. Her en uges tid efter det blev tilsat, er der yderligere 2 med æg. Hvad det så skyldes... Synes ikke jeg har set et øget antal af skalskifte.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Mosura Eros

Post by monjak2444 »

her er en lille video lånt fra tuben af.
https://www.youtube.com/watch?v=jVPVVWrWOA4

jeg ved ikke om han har proppet dråber i før han startet med at optage for det ligner de allerede sværmer.


mvh

Deniz

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Mosura Eros

Post by Smedn »

Det vil jeg tro han har. For de begynder godt nok at "danse". Og det er vel egentligt hele pointen. Om der så sker mere afhænger af rejerne.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Mosura Eros

Post by monjak2444 »

har spurgt ham om hvad han synes om produktet så må vi ser om han svarer,men ja det danser meget så han har nok sprøjtet inden han starter med at filmer.


mvh

Deniz

Smedn
Rejefreak
Rejefreak
Posts: 379
Joined: 18 Apr 2014, 21:23
Lokation.: 9000 Aalborg

Re: Mosura Eros

Post by Smedn »

Har givet dem 2 gange på 14 dage nu (som de anbefaler).

Jeg er gået fra 2 med æg, til ihvertfald 8, som er en ret stor procentdel af mine voksne hunner.

Sagt igen, så nåede de lige at komme igang før jeg brugte Eros, efter en lang vinterpause. Så om det skyldes Eros, eller det var kommet alligevel er ikke til at sige.



monjak2444
Site Admin
Site Admin
Posts: 4499
Joined: 08 Apr 2012, 02:22
Lokation.: hvidovre

Re: Mosura Eros

Post by monjak2444 »

ja det er det store spørgsmål.


mvh

Deniz

Post Reply