Ruby/Red Wine og Tibee balje (OE blå x Ruby)
Re: Ruby/Red Wine og Tibee balje (OE blå x Ruby)
Tjaa, de er her i nu, men stadig ingen yngel. Det virker også lidt opdelt...
- Attachments
-
- IMG_1422 (1024x750).jpg (582.92 KiB) Viewed 10324 times
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
hehe ja det ligner dine redwines holder sammen og ynglen skal du nok få gang i snart
mvh
Deniz
Deniz
Den her balje er dum.. De nægter at yngle, og de begynder sq snart at dø af alderdom. Jeg har en sær mistanke om, at det måske kun er hanner? Men der er ca 30 rejer, så det kan næsten ikke passe, selv om jeg må indrømme jeg ikke kan spotte nogle jeg er 100% på er hunner. Jeg har smidt 2 andre tibee hunner derover, for at se om det hjalp - det er et par måneder siden og de går heller ikke med æg..
Kan der være noget i generne hos tiger x ruby krydsne der gør dem sterile eller sådan noget? Det burde dog ikke afholde redwines'ne for at hoppe på de andre tibee hunner (som har ynglet)..
Hmf..
Kan der være noget i generne hos tiger x ruby krydsne der gør dem sterile eller sådan noget? Det burde dog ikke afholde redwines'ne for at hoppe på de andre tibee hunner (som har ynglet)..
Hmf..
Nogle gange gør det underværker at flytte rejerne over i et andet akvarie.
-
- Site Admin
Ja det lyder lidt underligt gad vide hvad der foregår i den tank.
Eventuelt lav flere vandskift og foder lidt mere så du for gang i den,vis du ikke rykker rejerne.
Hvad er temperaturen.
Eventuelt lav flere vandskift og foder lidt mere så du for gang i den,vis du ikke rykker rejerne.
Hvad er temperaturen.
mvh
Deniz
Deniz
Har forsøgt med større vandskift. De har også løbende fået "Mosura Eros" (som skulle give dem et skub i den rigtige retning). Mit termometer siger 22,5 grad.
Har ikke prøvet at flytte dem, det kunne måske være.
Har ikke prøvet at flytte dem, det kunne måske være.
-
- Site Admin
Der lyder som en berygtet pause på alt i det akvarie meget underligt.
Temperaturen er helt fint ,det kunne være du skulle prøve at rykke dem.
Du siger store vandskift hvor meget er det ,og har du prøvet med 20% første dag 50% anden dag og til sidst 80-90% så du ved dit vand er helt frisk.
Temperaturen er helt fint ,det kunne være du skulle prøve at rykke dem.
Du siger store vandskift hvor meget er det ,og har du prøvet med 20% første dag 50% anden dag og til sidst 80-90% så du ved dit vand er helt frisk.
mvh
Deniz
Deniz
Har skiftet 50% vand 2 uger i streg. Kunne være jeg skulle prøve endnu mere. Ellers er alt nærmest løbende skiftet ud i akvariet - rod, mos, planter, filter.
Det kan være de har det for godt :p
Det kan være de har det for godt :p
-
- Site Admin
En anden mulighed kunne være du har rodet for meget med akvarie feks ved at skifte rødder,planter og filter det ville være mit bud.
mvh
Deniz
Deniz