kom lige i tanke om ham her morten vis de andre ikke kan hjælpe,og ham tyskeren opdrætter atya gabonensis
https://www.youtube.com/user/Schwebi81
Amano - opdræt?
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
Re: Amano - opdræt?
Der går pt en masse larver og mæsker sig i plankton-pulver - har fået fat i noget foder saltvands folkene bruger til at fodre muslinger og lignende med og det er de små glade for. De får også spirulina-pulver og Liquifry.
temp - 21 gr
pH 8,2
salinitet 1,020
24 liters akvarie, intet filter; men der skiftes 20% vand 3 gange om ugen og affaldsvandet kommer ned i en 90 liter murerbalje hvor der er filter på - så står det og bliver renset op, så jeg kan skifte en del vand uden at skulle kæmpe med blanding af vand og modning hver gang. vandet bliver taget ud gennem luftsten og med reduceret gennemløb, så det tager ca 1 time at tappe de ca 5 liter af.
Jeg har overvejet at sætte kraftig spot på "sumpen" for evt at få lidt liv i det, udelukkende for at give larverne et mere varieret foder.
Så - 7-9-13 - Det går fremad
temp - 21 gr
pH 8,2
salinitet 1,020
24 liters akvarie, intet filter; men der skiftes 20% vand 3 gange om ugen og affaldsvandet kommer ned i en 90 liter murerbalje hvor der er filter på - så står det og bliver renset op, så jeg kan skifte en del vand uden at skulle kæmpe med blanding af vand og modning hver gang. vandet bliver taget ud gennem luftsten og med reduceret gennemløb, så det tager ca 1 time at tappe de ca 5 liter af.
Jeg har overvejet at sætte kraftig spot på "sumpen" for evt at få lidt liv i det, udelukkende for at give larverne et mere varieret foder.
Så - 7-9-13 - Det går fremad
I retvisens navn skal det siges at jeg siden jeg startede tråden har haft 2 forsøg der ikke sluttede godt!
Men denne gang er jeg kommet betydeligt længere end tidligere og tilføjelsen har været vandskifte med "gammelt" vand
Men denne gang er jeg kommet betydeligt længere end tidligere og tilføjelsen har været vandskifte med "gammelt" vand
-
- Site Admin
- Lokation.: hvidovre
det er godt at høre du laver fremskridt og bliver spændende at se om det lykkes dig
mvh
Deniz
Deniz
Goddag Skriver lige for at høre om 1 ting...
Vi er enige i om at de smide unger i ferskvand ??
Er fordi jeg har en hun og hun er helt sort på maven og har går med dem i snart 4 uger..
Nogle som har en ide om hvorfor hun ikke smdie dem..?
Vi er enige i om at de smide unger i ferskvand ??
Er fordi jeg har en hun og hun er helt sort på maven og har går med dem i snart 4 uger..
Nogle som har en ide om hvorfor hun ikke smdie dem..?
De er ganske enkelt ikke modne endnu. Hun skal nok smide dem.
Ja de klægger i ferskvand, men skal bruge saltvand for at udvikle sig.
Ja de klægger i ferskvand, men skal bruge saltvand for at udvikle sig.
Mvh
Henrik
Henrik